dimecres, 3 de maig del 2023

Montserrat - Magdalena Inferior - Via Sebastià Patiño - 2/05/2023

Avui ens hem llevat amb l'idea d'anar a Montserrat a fer una via per passar-ho bé, així que hem decidit anar a la Sebastià Patiño, una via que deixant els primers metres que, entre l'arbre i lo polida  que està la roca , no són tan plaents , després la roca canvia i es converteix en una escalada plaent.

Només sortir de Sant Joan ja es veu com treu el cap darrera de la Gorra Marinera.

L' Ita iniciant el primer llarg.

Al nostre costat hi ha una cordada de tres que estan fent la via La que Faltava.

La via està equipada amb espits i malgrat els anys es conserven molt bé.

Arribant a la primera reunió.

Si bé el primer llarg és bonic, el segon és de traca i mocador; roca excel·lent, passos verticals, espai entre assegurances, tot el necessari per gaudir d'una escalada plaent.

Foto de la cordada veina sortint de la segona reunió amb el Cavall Bernat al fons.

Sortint del tram vertical.

Foto de postal amb el Cavall Bernat, La Panxa del Bisbe, La Prenyada, i La Trompa de l'Elefant entre altres.

Sortim vertical fins el cim.

Foto cim, altre cop tornem estar aquí dalt, com molts altres cops, però sempre és diferent, però a la vegada sempre és preciós.

Un ràpel de 40 metres i ja som baix.

Aproximació: des de Sant Joan agafarem el camí que va direcció a Sant Jeroni. Un  cop passat per sota de la Gorra Marinera trobarem un camí a mà esquerra, pujarem unes ziga-zagues i ens trobarem a peu de via. Just abans de començar les escales de Jacob.  Aquí trobarem tres vies, la nostra és la de més a l'esquerra.

La Via:  itinerari molt ben trobat, buscant la part més vertical de la paret, amb una roca excel·lent que ens permetrà gaudir d'allò més. No us la deixeu perdre. Via equipada amb spits un xic distants.

1er llarg: 40 metres. IV, IV+, V-.  Els primers metres la roca està allisada per l'aigua i la primera assegurança està a uns metres, però s'hi arriba molt bé, després encara haurem de superar les branques d'un arbre per entrar en el tram de millor roca, per on seguirem verticals amb una escalada plaent fins a la reunió.

2on llarg: 40 metres. IV, V. Sortim verticals fins arribar a la reunió de la Mingo Arenes, després seguirem verticals fins un moment que veurem que hi ha un parabolt a l'esquerra, l'agafarem i tornarem a la dreta on ens trobarem amb uns passos molt verticals, però amb molt bona pressa, (tot un luxe poder pujar per aquí). Veurem una pedra blanca molt bona per posar un merlet, després uns metres més verticals fins a la reunió.

3er llarg: 30 metres. IV, III. Sortim verticals i trobarem un spit, després trobarem algun parabolt més d'altres vies. Reunió sota el cim.

Descens: ràpel de 40 metres per la cara sud.

Material: 10 cintes més R i baga per merlet.

1ª Ascensió: Raúl Patiño i Esteve Sebastià.