dijous, 1 de juny del 2023

Garraf - La Falconera - Via: La Bavaresa - 01/06/2023

Avui el temps no pinta bé per anar fent quilòmetres, així que ens acostem al Garraf amb l'idea de fer la Via La Bavaresa.

Quan arribem al peu de via, ens trobem  en Joan Asín,  l'Isabel i l'Antoni, que anaven a la mateixa via, però com en Joan és un gran coneixedor de la zona, ràpidament s'ha posat a la via del costat. Així que hem anat coincidint en les reunions i l'hem pogut fer petar una mica.

Només començar ens trobarem amb un pas que la roca està molt polida, sobretot de peus que patinen molt, per sort està ben assegurat.

Després entrarem a la bavaresa que dona nom a la via. En aquest punt trobarem que la via està assegurada amb espits, però que estan molt malmesos, si portem un joc d'aliens podrem reforçar-ho molt bé.

Tram més fàcil abans d'entrar a la reunió.

Muntant la segona reunió.

En Joan Asín en el segon llarg de la seva via.

Entrant a la reunió on trobarem un burí força antic. La via ha estat reforçada amb alguns parabolts mantenint els espits inicials.

L'Ita en el tercer llarg uns metres abans de la reunió.

Gaudint dels passos bonics d'aquest tercer llarg.

Des de la tercera reunió podríem baixar en ràpel, però a nosaltres ens agrada arribar al cim.

Així encara poden fer un pas ben bonic per acabar la via.

En aquesta reunió feia un aire ben humit i hem pensat que potser plouria i tot.

En el cim ens trobem amb els companys i aprofitem per fer-nos les fotos de cim als uns als altres. (Foto Joan Asín)

Aproximació: des de l'aparcament anirem caminant fins arribar en uns blocs, després pujarem per un corriol fins a un replanet on hi ha una reunió. 5 minuts. Atenció que ara l'aparcament és zona blava i sembla que ja comencen a cobrar en els mesos d'estiu. Entre setmana, la màquina està parada, així que avui no ens han cobrat.

La via: Escalar sobre el mar, sempre té un plus. l'itinerari està prou bé, en el primer llarg trobarem una bavaresa molt bonica, en el segon pujarem per un esperó prou interessant i el darrer llarg també està prou bé. Ideal per dies insegurs de temps.

1er llarg: 25 metres. V, V+, IV.  Començarem anant a l'esquerra per situar-nos sota de la bavaresa, en aquest punt trobarem un pas amb la roca molt polida, (possibilitat de fer Ao) després entrarem a la bavaresa que es deixa fer molt bé. Al final de la mateixa anirem un xic a la dreta i després vertical fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. IV-, IV+.  Sortim per l'esquerra de la reunió fins arribar en un replà, després pujarem en tendència a la dreta i trobarem un parabolt, farem un curt flanqueig a la dreta per trobar un diedre, pujarem pel diedre i després per la placa fins a la reunió.

3er. llarg: 30 metres. IV, IV+, V.  Sortim per l'esquerra de la reunió i després pugem per terreny fàcil a buscar un diedre sota d'un bloc, ens posem sobre el bloc i després per una placa fins a la reunió. (si voleu fer alguna altra via, des d'aquí podreu baixar rapelant).

4art. llarg: 20 metres, IV. I.  Sortim per l'esquerra amb un pas molt bonic i amb una presa extraordinària, que ens deixarà en un replà on hi ha un cable, ara només ens queda un grimpada fins al final del cable que farem reunió. Des d'aquí ja pujarem caminant fins el cim.

Descens: des del cim anirem en direcció sud per un corriol que ens portarà en un collet, des d'on veurem que surt una pista que seguirem fins a passar el túnel per sota del tren i arribar a l'aparcament.

Material: 10 cintes exprés + R. Opcional, podrem portar un joc d'aliens que ens anirà bé per reforçar algun pas, doncs les assegurances estan molt velles.

Apa a escalar, escalar, que el món s'acaba!!

1. Bona pensada El Port del Garraf, aquí estàveu a recer de les tempestes i finalment no ha fet res d'aigua, llàstima.