dimarts, 16 de maig del 2023

Sant Llorenç del Munt - Roca de les Onze Hores - Via Farigola Climb - 16/05/2023

Fa uns mesos amb el Sergi Villar vàrem anar a treure el cap al peu de via, però aquell dia vàrem anar en una altra via deixant aquesta per una futura ocasió. La setmana passada en Sergi la va fer i la va deixar força bé, així que avui hi hem anat nosaltres.

Donat que la via queda un xic amagada, especialment la primera tirada, ha fet que s'hagi fet poc i no sigui massa coneguda.

Els primers metres a Sant Llorenç del Munt sempre costen una mica, després ja et vas adaptant i vas progressant una mica millor. Tot i així, el 6a d'entrada a la reunió ni l'he provat, doncs la roca no m'ha fet el pes.

L'Ita en el primer llarg abans d'entrar en la part més difícil, però generosament equipada.

Entrant a la reunió la roca millora.

Un segon llarg que va per un esperonet anima a l'Ita a fer-lo de primera.

Fent un pas llarg per posar-se sobre un bon còdol.

Per anar més segurs sempre va més bé un pas llarg amb presses grosses que passos curts però amb presses petites i que a voltes no acaben de donar la confiança necessària.

Content sortint del segon llarg, la via resulta més bonica del que ens pensàvem

Sortir de la segona reunió t'obliga anar a l'esquerra per aprofitar la roca més compacta.

Un cop superats uns metres, la paret perd verticalitat i la roca millora molt més.

Sortint de la via.

Contents i satisfets ens fem una foto de record. Una via més al pot de la nostra estimada Mola.

Aproximació: deixarem el cotxe a l'aparcament del dipòsit, després anirem a buscar el camí dels Monjos que passa quasi per sota de la cinglera, poc abans anirem a l'esquerra per anar a cercar el peu de via. Passarem per sota de Punta d'En Clerc, La Tercera Repùblica, i veurem un collet a l'esquerra amb una arbre, pujarem fins aquí. ( Peu de via de la Cànnabis Flam) Seguirem una mica més fins que veurem una corda fixa petita que ens ajudarà a pujar els darrers metres.

La via: itinerari ben trobat, generosament equipat amb espits, on hi trobarem algun tram de roca a controlar típic de la Mola. Ens ha sorprès positivament. Recomanable per gent que els hi agradi escalar a Sant Llorenç del Munt.

1er.  Llarg: 25 metres. 9 espits.  V, IV+, V. 6a o Ao, V.  Llarg una mica encaixonat i que li treu una mica d'atractiu, però un cop t'hi poses la cosa canvia i resulta interessant. Primer pujarem per una placa fins que entrarem en un diedre que ens facilitarà el canvi a ma dreta, en aquest punt és on trobarem els passos més difícils de la via, tot i així, estan molt ben assegurats. Reunió amb 2 espits i 1 Parabolt.

2on Llarg: 20 metres escassos.  5 espits. V. Pujarem pel mig d'un esperonet, prou bonic, fins arribar a la reunió.  Reunió amb 2 espits, però podem agafar fàcilment el primer de la tercera tirada,

3er. Llarg: 30 metres.  5 espits. IV+, IV, III. Sortim en tendència a l'esquerra per anar a buscar la millor roca, després entrarem en una placa que anirem seguint fins el cim. Reunió en 1 espit i 1 parabolt.

Descens: Anirem en direcció nord-est fins que trobarem la baixada del Camí dels Monjos que ens portarà altra cop al lloc de partida.

Material: 10 cintes exprés + R.

Oberta per: Pere Dinarés en solitari.

1. Molt xula ressenya. Amb el vostre permis os l,agafo i la fico al meu blog. Salut cosins.

2. Enhorabona ! aviat hi anirem a ficar el nas, com cometa el Sergi, gràcies per la Ressenya. ( Les dibuixades són molt maques però.)

1. Gràcies Jaume. Avui he vist que ja hi heu anat!! N'hi ha que m'agrada dibuxar-les i n'hi ha que les faig en foto perquè o no en tinc ganes o perquè amb la foto són més fàcils de localitzar.