dilluns, 1 de maig del 2023

Montserrat - Agulles - Portella Inferior - Aresta GAM - 30/04/2023

Aresta GAM de la Portella Petita és una gran clàssica d'Agulles que tot escalador montserratí ha de fer. Aquest diumenge hem quedat amb la Laura i resulta que aquesta aresta no l'havia fet, així  que no ens costa gaire escollir l'objectiu d'avui.

l'Ita ben decidida fa el primer llarg, que no hi ha cap assegurança, però a la part alta aconseguix posar un parell d'aliens.

En el segon llarg, ja no provo en passar fent un Ao, la roca està força polida i no dona suficient confiança, així que amb un pas Ae i sortim molt bé.

La resta de la tirada és ben bonica. No fem la reunió a la dreta i seguim vertical superant el ressalt, després podrem fer reunió, en un parabolt, un espit i un cap de burí.

La Laura en el segon llarg.

Sortint del ressalt ben contenta.

Arribant a la reunió.

El tercer llarg el fa l'Ita, és un  llarg amb bons còdols que el fa ben divertit.

La Laura just a l'aresta final.

Fent-la petar en el cim.

De tornada, quan passem per sota, ens parem una mica per admirar aquesta gran clàssica.

Ha estat una escalada bonica, i amb la millor companyia.

Aproximació: des de Can Maçana seguirem el camí que ens porta al Refugi fins poc abans d'arribar a l'inici del Pas de la Portella trobarem una canal que ens portarà a peu de via.

La Via: itinerari d'una lògica tremenda, una clàssica d'agulles que no pot faltar a la col·lecció. Ha estat reequipada amb parabolts. Passos verticals i bonics, que els més difícils ens podrem ajudar si és necessari.

1er llar: 30 metres, III, IV.  Sense cap assegurança. Només cal anar pujant per la part més lògica.

2on llarg: 30 metres, A0, V+, A0 (6a) V.  Comencem amb un pas que cal fer una bona tibada ( podem fer-ho amb A0, Ae.) i després seguim vertical amb pressa petita però molt bona. Quan arribem a la balma podem fer reunió a la dreta força incomoda. Nosaltres hem superat el desplom i hem fet la reunió a sobre amb un parabolt, un spit i un burí. El pas de la balma, també obliga a tibar fort, després un pas de bavaresa i placa fins a la reunió abans descrita.

3er llarg: 25 metres. IV. Llarg bonic i vertical amb bona pressa, podrem posar un bon merlet en la part més dreta.

Descens: Ràpel de 20 metres per la vessant Est.

Material: 10 cintes exprés i 1 estrep (opcional).

1. Enhorabona, són vies que un no es cansa de repetir.

1. Gràcies Jaume, Molts cops és millor repetir un bon itinerari que alguna via rastrollera com algunes que estan obrint.