dimecres, 15 de febrer del 2023

Montserrat - Collbató - Els Graus - Combinació de vies; L'Avi Joan i Camí Esbardissat. 11/02/2023

Aquest dissabte ens trobem amb la Laura que té ganes d'escalar i en Xavi que fa més d'un any que no escalem junts.  Així que decidim anar a la Via l'Avi Joan, però ens trobem amb una cordada i a la mitat fem un canvi de via al Camí Embardissat.

El primer llarg de l'Avi Joan.

Primer llarg de la segona part de la Via Camí Embardissat

Avui fem dues cordades; una de femenina (Laura i Ita)  i una de masculina. (Xavi i Manel)

En Xavi sortint del tram més difícil.

Ha estat un encert fer dues cordades, doncs tots ens ho hem passat molt bé que és del que es tractava avui.

Superant el diedret de la quarta tirada .  (Foto Laura Falcó)

L'Ita sortint del darrer llarg del Camí Embardissat.

Des de la darrera reunió veiem que anant a l'esquerra encara podrem fer un llarg més,

La Laura en la darrera reunió.

La cordada femenina ben contenta a la darrera reunió.

Un matí ben divertit, on hem pogut escalar sense passar fred i gaudint de la millor companyia.

Ressenya de la combinació de vies. En el mateix blog trobareu les ressenyes separades de les dues vies.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Drecera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a mà esquerra que ens portarà a la Drecera dels Graus, seguirem pujant fins que veurem que podem arribar flanquejant a la dreta fins a peu de via.

La Via: certament no és la millor combinació, a menys que tinguis una cordada al davant o per qualsevol motiu necessites canviar de via. El resultat és una escalada excursió que pot està bé per passar una estona amb bona companyia.

1er llarg:  40 o 30 metres en funció on comencis a escalar. III, III+ Placa tombada amb molt bona roca. Reunió a la dreta sota d'un ressalt.

2on llarg: 35 metres. IV+, III.  Superem un parell de ressalts i després caminant fins a la reunió. D'aquí anirem a la dreta baixant fins a trobar una pedró al costat de la canal. Tot seguit pujarem per la canal fins al peu de via.

3er. llarg: 35 m IV+, IV.  Pujarem per una placa anant primer a l'esquerra i després a la dreta, trobarem una reunió que no farem i seguirem verticals per una canal fins que sortirem a la dreta per anar a buscar a la reunió.

4art. llarg: 25 m, V, V+,V.   Caminarem una mica a la dreta fins al peu d'un diedre (possibilitat de fer reunió en un arbret) pujarem vertical pel diedre fins que trobarem un pitó, després trobarem 2 ponts de roca per superar el darrer ressalt d'aquesta tirada.  Des d'aquí ja podem sortir caminant, però si voleu fer un llarg més, podreu anar a l'esquerra que hi ha el darrer ressalt de la Via Joc de Nens.

5è. Llarg. 20 metres.  Pujarem en tendència a l'esquerra fins que trobareu un parabolt, des d'aquí recte fins a la reunió.

Descens: pujarem una mica caminant fins que veiem que podem anar a l'esquerra a buscar la Drecera dels Graus per on baixarem fins a l'urbanització.

Material: 8 cintes exprés i joc d'aliens.

Apa a escalar que el mon s'acaba!

1. Home una combinació, per mi no massa bona, doncs l'última tirada de l'avi Joan és preciosa. Però clar, si tens algú al davant que no vagi massa ràpid, és bo per la salut canviar-se.

1. Exactament això ens va passar. Manel & Ita

2. Aquesta del camí enbardissat no la tenia present, ja va be tenir recursos per situacions com la que us vau trobar. A gaudir que d'això es tracta!

1. El camí Esbardissat no és res de l'altre mon, però pot servir de consolació si les altres estan plenes.