diumenge, 12 de febrer del 2023

Alòs de Balaguer - Serrat del Poll - Combinació de les vies, El Pal de la W i Els Misteris del Pepegall 10/02/2023

Ens resulta estrany arriba a Alòs de Balaguer i que ens marxi la boira que ens ha acompanyat tot el viatge.

Fa força fred, -1 grau, però confiem amb el sol i segur que podrem escalar força bé.

La nostra ressenya de la combinació de vies.

Una molt grata sorpresa arribar a l'aparcament i trobar-nos amb el Miquel, en Ramon i la Pilar. Ràpidament ens apuntem a la gresca i això no pararà amb tot el dia, ja que el final anirem amb vies paral·leles i podrem anar parlant tota l'estona.

Iniciant el primer llarg de la Via el Pal de la W.

L'Arseni amb el Ferran ens seguiran i la Pilar, en Miquel i en Ramon van a la via del costat, Lo Nik Gall Lastir. Així ens anirem fent fotografies els uns als altres.

L'Ita en el segon llarg

El tercer, inicialment el comencem la Via  El Pal de la W, però a mitja tirada ens passem a Los Misteris del Pepegall, que ja l'havíem fet i es veu molt més maca que la que estem fent.

Ja estem en el tercer llarg. Roca excel.lent i l'equipament just i necessari.

En Ferran tibant una mica.

El quart llarg és espectacular, penso que és un dels més bonics d'aquesta zona, vertical, bona pressa, passos bonics tot són ingredients per gaudir al màxim.

L'Arseni també s'han posat a la mateixa via i ens van seguint.

En Ferran gaudint del tercer llarg.

En Miquel, la Pilar i el Ramon s'ho estan passant d'allò més be.

L'Arseni en el quart llarg

l'Ita en el quart llarg, amb tants fotògrafs, al final tenim un fotimer de fotografies i la feina que hi ha després per posar-hi ordre.

Entrant a la reunió amb el riu al fons.

Iniciant el cinquè llarg, des de sota sembla estrany i un xic brut, però la realitat és tot al contrari, una tirada ben bonica i molt llarga.

En Miquel fent la darrera tirada de la seva via.

l'Arseni s'ho està passant molt bé.

Uns metres per l'Olga Frontera i ja anem a buscar el ràpel.

Abans de baixar per la tartera tota endreçar el material al solet, perquè a l'ombra ja comença a fer fresca.

Un cop abaix ens fem una bona fotografia de grup.
D'esquerra a dreta, Ramon Rubio, Miquel Garrell, Ferran de la Rosa, Manel Fuertes, Arseni Lago,
Ita Cabassa i Pilar Perales.

Ha estat un dia genial, ens ho hem passat de conya, hem rigut i molt. Això d'anar amb gent de la broma és un no parar. Segur que ho repetirem, amb gent així es pot anar a la fi del mon.

Hi ha fotos de tots, que agraïm molt.

Aproximació: des del poble d'Alòs de Balaguer agafarem una pista que va per la dreta del riu, passarem per una àrea recreativa i seguirem fins al final on podrem girar i aparcar el cotxe. Des d'aquí ens enfilarem per un camí força marcat, primer a la dreta i, després per una feixa, a l'esquerra fins arribar a peu de via.  Atenció, us podeu trobar la pista tancada, després haureu de caminar 3,2 quilometres. Una passejada molt bonica.

La Via: sempre és millor fer cadascuna de les vies des de l'inici fins al final, d'això no hi ha cap dubte, però si ja has fet alguna de les vies, a vegades una combinació és una manera de fer una escalada diferent. A nosaltres ens ha agradat. Reconamanble.

1er. llarg: 35 metres llargs.  IV, V.  Hi ha alguns parabolts i algun pont de roca amb les bagues força malmeses. Una llarg de placa amb passos bonics fins arribar  a un bosquet que trobarem una corda fixa que ens portarà a una alzina on farem la reunió.

2on llarg: 60 metres.  IV, i caminant. 1 parabolt.  Sortim rectes fins un parabolt, després superarem un petit mur per entrar en un tram fàcil que podrem anar fins el replà on confluïxen les tres vies. La de l'esquerra és "Lo Nik Gall Lastir", la del mig és la "Los Misteris del Pepe Gall" i a la dreta trobarem "El Pal de la W".

3er. llarg.  30 metres, V. equipada amb parabolts.  Tirada de placa per gaudir.

4art. llarg. 45 metres. V, V+, 6a, V+, parabolts. Pugem verticals fins un forat que farem un flanqueig a la dreta per seguir després per una fissura fins a la reunió. Per mi, un dels llargs més bonics d'aquesta zona.

5è. llarg. 55 metres. IV+, V. parabolts. Primer anirem en diagonal a la dreta fins que ja podrem pujar vertical fins a la reunió. Molt més bonica del que es veu des de la reunió.

6è. llarg. 25 metres. Pujarem un ressalt bonic, i després una grimpada fins que ja veurem la cara oest, aquí desgrimparem uns metres fins a trobar una savina on hi ha el ràpel.

Descens: Ràpel de 40 metres i després anirem baixant per una tartera que ens portarà al camí del congost que seguirem fins l'aparcament.

Material: 14 cintes exprés, joc de friends per la primera part + R.