dijous, 22 de setembre del 2022

Montserrat - Roca del Corb - Via Puigarnau - Espunyes - 22/09/2022

Aquesta via de la Roca del Corb va ésser oberta en l'any 2001 com homenatge als escaladors manresans Francesc Puigarnau i Celdoni Espunyes. Un via ben equipada on hi trobareu de tot, placa, fissures, xemeneia, i artificial. Curta però intensa.

Només començà la primera tirada ens trobarem una placa que ens costarà solucionar el primer pas.

Un segon llarg vertical on des de sota sembla més difícil, després quan t'hi poses li vas trobant els passos.

L'Ita progressant en el segon llarg.

En la tercera tirada, des de sota sembla que no caldrà posar els estreps, però un cop hi ets i veus la roca, millor penjar-s'hi i anar fent.

Uns metres abans de la reunió ja et pots encastar i pots pujar en lliure bé.

Ara només ens queda un xemeneia amb molt bona roca, però quan fa temps que no t'hi poses costa una mica incorporar-s'hi, passats uns metres ja surten els moviments sense problemes.

Els passos són bonics i ben assegurats.

L'Ita fent els darrers metres de la via.

Quan hem arribat a dalt de la Roca del Corb, a l'Ita li han vingut un munt de records de la seva infantesa, doncs quan passava els estius a Montserrat, sovint pujàvem aquí dalt, tota la colla, a berenar.  Ha estat un moment molt bonic.

Aproximació: Des del Monestir baixarem en direcció a la Santa Cova fins que trobarem la trenca a ma esquerra del camí de les Aigües. Anirem baixant fins situar-nos sota la Roca del Corb on trobarem una trenca. Agafarem la de la dreta i passats uns 50 metres, trobarem un corriol brut que ens anirà portant fins a la vertical de la via, després caldrà pujar verticals pel lloc menys brut que trobeu. 25 minuts des del Monestir.

La Via: Itinerari de 110 metres, 4 llargs, ben equipat, on podreu practicar tot tipus d'escalada; placa, xemeneia, fissura, artificial. Malgrat és un itinerari curt i ben equipat, resulta força exigent. Molt recomanable. A nosaltres ens ha agradat molt.

1er. Llarg: 20 metres. 3 espits. V+, V, IV+.  Arribarem per la dreta en el primer espit i després per seguir haurem de passar a l'esquerra encara que la següent assegurança es veu a la dreta, pugem uns metres i després ja podem anar a la dreta a cercar el segon espit, des d'aquí ja seguirem vertical fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres. 7 parabolts.  Ae, V+, V, IV+.Sortirem amb un pas d'estreps i entrarem a la fissura que anirem pujant en tècnica de fissura o en placa fins entrar a la reunió.

3er. Llarg: 30 metres. 12 parabolts. V+, Ae, V+, V. Sortim en diedre vertical fins arribar en un replà, després veurem una roca força descomposta i un seguit de parabolts, nosaltres hem pujat en artificial fins que un parell d'assegurances abans d'arribar a la reunió que ja es pot sortir en lliure.

4art. Llarg: 30 metres. 6 parabolts. IV+, V-, IV+.  Pujarem per la xemeneia amb bona roca fins a la reunió. Ara ens queden uns 5 metres per arribar a dalt que nosaltres hem sortit per una canal de la dreta de la reunió.

Descens: des del cim anirem en direcció sud fins arribar quasi a una torre, aquí girarem per anar en direcció nord i baixar fins a trobar el camí de les Aigües i d'aquí pel mateix camí de pujada fins al monestir. 20 minuts.

Material: 12 cintes exprés,  1 estrep, + R.

1ª Ascensió: J. Moragues, F. Garcia, J. Fontera, E. Sales i J. Majó.

Dificultat obligada: Ae - V+.