dimecres, 4 de maig del 2022

Monserrat - Gorra Frígia - Via Liberty - 01/05/2022

No sé que té aquesta muntanya que estem una setmana fora i quan tornem el primer que hem de fer és anar a escalar a Montserrat. Certament Montserrat ens enamora.

Sempre que baixàvem en ràpel de la Gorra Frígia ens miràvem aquesta via equipada en spits i plaquetes vermelles. Tenia bona pinta i dèiem algun dia hi haurem de venir a fer-la. Doncs avui ha estat el dia.

Us deixem la nostra ressenya

Un arbre recolzat a la paret us indicarà per on va la via.

l'Ita sortint de l'enrenou que provoca l'arbre.

Després passos drets i amb bons còdols ens acompanyaran fins a la reunió.

Entrant a la reunió.

Un segon llarg d'escalada agradable, on gaudirem plenament de l'escalada montserratina.

Les assegurances justes i necessàries i encara que són una especie de spits, " tacs expansius Fischer" que estan sicats es conserven amb molt bon estat.

En el segon llarg

La segona reunió que pel soroll de les campanes sembla que hi estem a sobre mateix.

Un tercer llarg fàcil fins sota del ressalt on haurem de fer una bona tibada o un pas Ao.

La principal dificultat és entrar-hi, doncs la pressa es bona.

i desprès cim. Preciós com sempre.

Aproximació: des del camí de Sant Jeroni arribarem a la canal que hi ha entre la Magdalena Superior i La Gorra Frígia. Pujarem per la canal fins el peu de via uns 10 metres abans d'arribar al coll i on veure un arbre recolzat a la paret.

La Via: itinerari de 3 llargs, ben trobat, amb bona roca, equipat amb spits (tacs expansius Fischer) pintats de color vermell, amb les assegurances justes i necessàries per gaudir d'una bona escalada. Recomanable.

1er. llarg: 20 metres. V, IV+, IV,  4 spits.  Sortim per la dreta de l'arbre tombat fins el primer spit, després trobarem un passet fins arribar a creuar l'arbre. Un cop superat l'enrenou de l'arbre seguirem amb una escalada de còdols fins a la reunió.

2on llarg: 35 metres. V´, IV+, IV. 6 spits. Escalada de placa montserratina molt agradable.

3er llarg:  30 metres. IV-, 6a+ o Ao, IV+, III. Des de  la reunió anem a buscar la balma que barra tota aquesta franja de la paret, un cop a sota veurem que hi ha uns grans còdols, però que costa trobar-hi la forma d'entrar, un cop fet el pas ràpidament per verticalitat i entrem en una zona de pedres soltes on haurem d'anar en compte perquè podem fer mal algú que estigui a la canal. La reunió no la vàrem trobar i la vàrem fer un xic més a la dreta.

Material: 6 cintes exprés + R.

1a. Ascensió: Pedro López a l'any 2003.

Descens: o per la normal o en ràpels per la cara est. ( 20 i 50 metres)

1. Enhorabona ! quin canvi deureu haver trobat del calcari aspre de L'AntiAtles als còdols Montserratins...una via ben maca amb essència Montserratina.

1. Si noi. En els primers metres ho vàrem notar després ja va estar. Manel&Ita

2. Jo la vaig escalar el 6-9-2003 amb el Guillem Arias, jo pensaba que era més antiga aquest via

1. Segurament tens raó, a la guia parla del 2003, però en algun altre lloc diu que és més antiga. Manel & Ita