dijous, 12 de maig del 2022

Sant Llorenç del Munt - Cavall Bernat - Via Ja-Ro 06/05/2022

El Cavall Bernat vessant sud per on va la via Ja-Ro.

Avui quan ens hem llevat hem vist un dia tan clar i net, que quasi era un pecat quedar-se a casa. Tenim unes hores i les volem aprofitar. Fa temps que no repetim la via Ja-Ro així que no ens fa gens de mandra tornar-hi. Com anar a Sant Llorenç és com anar al jardí de casa,  en un tres i no res, som al peu de via.

Iniciant el primer llarg per la curta "variant" dels germans Masó.

Un primer llarg que a mida que vas guanyant alçada és va posant més vertical, però la via és bonica i gaudint un cop més d'aquesta tirada.

Uns metres abans d'entrar a la primera reunió.

El segon llarg és ben vertical, amb algun pas on haurem de tibar per superar el ressalt.  Hi ha una franja vermella, d'aquelles típiques de Sant Llorenç on costa triar les presses on agafar-te. Sort que està ben equipat.

La reunió ben penjada.

Després d'algun pas amb Ao i algun pas en lliure un xic difícil arribem a un terreny més senzill que ens portarà al cim.

Amb un dia tan clar com el d'avui, des del cim tenim una bona vista sobre Montserrat, Serra de l'Obac, i la Mola.

Val la pena parar-se admirar aquest entorn i més en un matí tranquil i sense gent.

Un ràpel de 30 metres i cap a casa ben contents i satisfets.

Aproximació: agafarem el camí que puja a La Mola entre el Cavall Bernat i el Cap de Mort, i anirem un xic en tendència a l'esquerra per trobar un corriol que ens portarà al peu de via. 5 minuts.

La Via: té el seu encant al pujar al Cavall Bernat per la vessant més llarga, la seva orientació sud fa que sigui una via solejada, tot i així, sempre té un punt de vent que la fa molt agradable en aquest temps i que molesta al pic de l'hivern. La via està totalment equipada, hi ha peses velles, spits i parabolts. Malgrat té algun punt de roca a controlar l'escalada és força agradable. Totalment recomanable.

1er llarg: 35 metres. IV+, IV, III, V, IV+. Pujarem per un diedret i anirem a l'esquerra a buscar l'esperó i arribarem en un tram tombat. Després ens trobarem amb una franja vertical on hi ha uns passos difícls, després anirem a la dreta fins sota un diedre. Tot seguit pujarem per la vessant esquerra d'aquest diedre fins arribar a una lletja que seguirem a la dreta fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres.  V, Ao/V+, IV+, IV. Sortim vertical de la reunió, al principi es fa bé, però arribarem a una franja vermella on les presses són petites i que no donen massa seguretat, després arribarem sota del ressalt que superarem gràcies a uns bons còdols i tot seguit anirem a l'esquerra on trobarem una possible reunió. Ara ja només ens queda pujar vertical i un cop al cim anar a buscar el ràpel per fer la reunió.

Descens: ràpel de 30 metres per la vessant est.

1ª Ascensió: Jaume Vidales i Robert Vallribera.

1. Ostres injo sempre que l,he fet pensant que era dels Germans Masó. Deunidooo

1. Els germans masso van obrir 10 metres a l’inici que dubto molt que abans no hi hagués pujat ningú. Manel & Ita.