diumenge, 22 de maig del 2022

La Cerdanya Francesa - Porta - La Site de la Fullatera - Via Pim Pam - 21/05/2022

Com estem convalescents del Covid, no ens sentim massa forts, i per altra banda no podem sortir amb ningú. Tampoc volem trobar-nos amb altra gent a la via, així que escullin una via no massa difícil i que segurament no hi trobarem altres cordades, i un altre requeriment és que no hi toqui massa el sol. La Fullatera és el lloc escollit.

Una vista de la via.

l'Ita iniciant el primer llarg on ràpidament trobem un esperonet que ens portarà al primer parabolt. Un llarg ben trobat.

No ens toca el sol i no fa massa calor, baixa que si està molt bé.

Anant a buscar el primer pitó del segon llarg.

Anant a buscar el sostret que es veu des de baix i que flanquejarem a l'esquerra fins un diedre.

Arribant a la segona reunió que haurem muntat en un arbre.

Iniciant el tercer llarg, una placa força bonica.

Anem a l'esquerra fins a trobar un arbret força escarransit on hi veureu una baga .

Superant el diedre inclinat del quart llarg, on haurem d'anar en compte amb el liquen.

Entrant a la quarta reunió

Agafant les grades que ens portarà al final de la via.

Nosaltres en lloc d'anar a buscar el camí de baixada hem volgut pujar el cim, però no pensàvem que estàvem tan avall i hem tingut que pujar uns quants metres. Destrés hem entès que hi ha gent que fa un flanqueig i acaba sortint per qualsevol de les vies de més a la dreta i així fan un parell de llargs més.

Aproximació: Des de Bourg Madame agafarem direcció Aix les Termes, i un cop passat Carol de Porta ja ens posarem atents. Seguirem un parell de quilometres fins que passarem per sota del tren, uns metres més enllà veurem una entrada a l'esquerra, és el pàrquing per 2 o 3 cotxes. Estarem davant mateix de la paret, només hem de creuar la carretera i seguir les fites de baixada que pugen una tartera fins a trobar la primera corda fixa, un cop superada ja comença la via. Pedró al peu de via.

La Via: itinerari molt ben trobat, un xic més vertical que les altres dues, amb passos molt bonics que us faran passar una bona estona. Si està mollat millor que no us hi poseu. Recomanable.

1er. llarg: 45 metres. IV. V, IV+.  2 parabolts. Pujarem grimpant per la dreta de la vertical del sostre anant a buscar un esperonet que ens portarà a unes plaques més difícils fins a la reunió. (Reunió amb 2 parabolts).

2on llarg: 40 metres. IV+, IV, 6a (A0/V) V, IV. 3 pitons i 2 parabolts.  Sortim per l'esquerra de la reunió i pugem una mica fins un pitó, després acabem de pujar fins sota el sostre on trobareu un pitó i 1 parabolt molt junts, (sembla que és d'una altra via que en aquest llarg coincideixen) després seguirem flanquejant  a l'esquerra per sota del sostre fins un altre pitó i ja des d'aquí veurem un parabolt a la banda esquerra del diedre. Per sort a la banda dreta del diedre hi ha bones presses i fent una bona tibada l'agafareu i en sortireu, després seguirem verticals fins un arbre on trobareu una baga vella, d'aquí anirem en tendència a la dreta fins un segon arbre on trobareu una baga que marca la reunió. (Reunió a l'arbre i que podrem reforçar amb algun friend o vec de roca).

3er llarg: 45 metres. IV+, V, IV+. 1 pitó i dos parabolts.  Des de la reunió veureu un arbret a l'esquerra que si veu una baga, doncs anirem en aquella direcció, abans però trobareu un pitó. Després de l'arbret trobareu un parabolt i després més a la dreta l'altre, (Atenció a l'esquerra i més amunt hi ha un altre parabolt, no hi aneu que és de l'altra via) seguirem verticals fins arribar a unes grades i al peu d'un diedre inclinat trobareu un parabolt. (Reunió amb el parabolt i una savina).

4art llarg: 45 metres. V,  II, IV-. Sortim d'esquerra a dreta per entrar en un diedre tombat. Al final del mateix anirem a l'esquerra per trobar un parabolt que ens indica que tenim que seguir verticals per unes grades fins a la reunió.

5è llarg: 30 metres.  II. Grimpada fàcil fins arribar en un pi on farem la reunió.

Descens: des d'aquí anirem seguint unes fites fins que trobarem uns punts de color carbassa que ens indiquen que ja estem en el camí de baixada. Seguirem el punts indicats fins a trobar les cordes fixes i unes fites que ens indicaran el camí de baixada fins a passar pel peu de la via.

Material: 10 cintes, Jocs d'aliens + C, 0,50 i 0,75. Bagues llargues.

1ª ascensió: 18/8/21 per Joan Asín, Xavier Sansò, i Jaume Galbam

1. Enhorabona ! Espero que us recupereu be, no sabia que havíeu agafat la COVID.

1. Gràcies Jaume, estem en fase de recuperació, espero que en un parell de dies ja no doni positiu :-)