dijous, 26 de maig del 2022

Malanyeu - Paret de Devesó - Via Bages - 26/05/2022

Feia uns dies que havíem vist publicada una nova via d'en Joan Baraldés i Francesc Panyella, Peró les darreres calors i que estàvem passant el Covid ens havien tirat enrere.

Després d'aquest dos dies pluges, el temps a refrescat i per recuperar-nos una via tota equipada segur que ens anirà bé.

Avui l'hem encertat de ple, un dia preciós amb un airet del nord que ens ha acompanyat durant tot el matí ens ha fet gaudir d'aquest entorn que enamora.

La primavera ha explotat i mirar enrere, un cop ets a la via, et permet gaudir d'aquest espectacle.

Una aproximació agradable i sense gent ens porta a peu de via, on ràpidament l'Ita s'apropia de la primera tirada.

Llarg bonic, ben equipat i molt bona roca, així, que podrem gaudir al màxim.

Quan amb toca pujar, veig lo bé que s'ho ha fet. El llarg té els seus passos.

Arribant a la primera reunió.

Uns primers metres que es deixen fer molt bé en lliure, però un cop arribo al quart parabolt ja trec l'estrep i no el deixaré fins entrar a la reunió.

Els passos estan molt ben aprofitats, però es fan molt bé posant-he a últims.

l'Ita fidel a la seva tradició de no fer servir els estreps, es fa la tirada en lliure i Ao.

Entrant a la reunió.

Després de fer un canvi de reunió iniciem el tercer llarg per una placa agradable, però que, malgrat a plogut, encara està un xic bruta.

El llarg està ben trobat i poc a poc va sortint.

El quart llarg està força més brut i la presa és un xic arrodonida, tot i així està prou ben aprofitat.

Provant el pas de la tirada, però la terra no et deixa apurar bé el pas.

Després, contents ens fem una foto de record.

Aproximació: Poc abans d'arribar el poble i passat Can Anglada, deixem el cotxe al costat d'uns contenidors. Des d'aquí caminem uns metres per la carretera i veurem que surt una pista a ma esquerra, la seguim fins que veurem a davant nostra una casa gran i que a l'esquerra podem creuar els filats per un pas que busca un corriol que baixa en direcció al torrent. Al final a ma dreta surt un camí que ens porta fins a baix al torrent. Creuem el torrent i anem seguint un camí fitat que ens deixarà a peu de via.

La Via: itinerari de quatre llargs, que ha trobat el seu espai, que ja és difícil, on podreu gaudir d'un escalada ben equipada i amb bona roca en general, apurant segons el vostre grau. Recomanable.

1er. Llarg: 30 metres, V, V+, 6a/Ao.  Trobareu el nom al peu de via. El llarg va a l'esquerra del pedestal buscant la part més vulnerable d'aquesta placa.

2on llarg: 30 metres. V+, Ae, IV-.  Sortirem per l'esquerra de la reunió amb passos drets i bonics fins que en el quart parabolt he posat l'estrep fins arribar la reunió. Artificial amb passos llargs però que es fa molt bé amb un sol estrep.

2on llarg bis. 10 metres.  Canvi de reunió per una canal d'arbres.

3er llarg: 25 metres. V, 6a/A0, IV.  Per sortir de la reunió haurem d'anar en compte amb unes pedres que haurem de controlar, després ja entrem en una placa que primer va vertical i després a la dreta per tornar a pujar vertical.

4art llarg: 30 metres.  IV,  6a/A0, IV.  Sortim per una placa més fàcil i amb pressa arrodonida fins arribar en un ressalt que sortirem a l'esquerra, després per terreny més fàcil fins una reunió, nosaltres però, hem seguit hi hem fet la reunió en una alzina en un lloc molt còmode.

Descens: des de la darrere reunió anirem caminant a la dreta fins a trobar el camí que passa pel costat de d'una masia on trobarem un camí senyalitzat que ens tornarà al cotxe amb una passejada molt bonica. Aprofiteu per gaudir d'aquest entorn.

Material: 17 cintes exprés + R i 1 estrep.

1ª Ascensió: Joan Baraldés i Francesc Panyella. 5/2022

1. Nois.. diria que cada cop aneu a millor, a molt millor

1. Gràcies Pilar - Poc a poc ens anem recuperant, però encara es nota aquest Covid.