dijous, 18 de març del 2021

Sant Llorenç del Munt - Bloc i Cingle de la Querosa - Via Jaume Muntada de Blancafort 18/03/2021

Just al final  de la Canal de la Querosa, en la vessant est i sota mateix de l'Aresta dels Cavalls trobarem aquesta vieta del germans Masó. Ideal per complimentar amb qualsevol via del Cingle dels Cavalls.

Des del Bolet de Can Poble, podem veure la placa i a sota mateix s'insinua el bloc de la primera tirada.

L'Aresta dels Cavalls però sobresurt a qualsevol rebot del voltant.

Després de deixar el camí de Can Poble i començar a pujar per la Canal ens hem trobat amb aquesta bretolada que no té cap mena de justificació. Tot plegat una manca de cultura d'una part de la massificació que està sofrint aquests dies el massis.

Iniciant el primer llarg amb molt bona roca que ens portarà al cim d'un gran bloc que està recolzat al cingle.

Després des del cim del bloc ens passarem a la paret que tenim just al davant on podrem fer un llarg curiós i amb bona roca.

Just en aquesta alçada i a ma esquerra trobarem una cova.

Mentre anem pujant per aquesta placa tenim l'Aresta dels Cavalls que ens observa atentament.

La cova que hi ha a mig del segon llarg.

Aprofitem un bon forat per assegurar-nos amb un Camelot del 1.

En un reconet i en mig dels arbres ens fem la foto del cim.

Us deixem la ressenya original.

Aproximació:  deixarem el cotxe al carrer Granera i pugem pel camí de la Canal de les Bruixes fins arribar el camí de Can Poble, després agafarem el camí Vell de Can Poble fins que ens trobem a la vertical de l'Aresta del Cavalls que pujarem dret per la canal de Querosa, que està molt neta i de bon pujar. Quan estem a sota el Cingle ja veurem el bloc i l'inici de la via.

1er llarg : 15 metres. IV, 6a, II.  1 pont de roca i dos parabolts. Des del peu de via ja veurem un pont de roca i el primer parabolt. Sense problemes arribarem al pont de roca, després ens vindrà un tros vertical i molt difícil on trobarem un parabolt que ens assegura els metres més difícils, després a la sortida en trobarem un altre. Reunió en una bona savina.

2on llarg: 30 metres, III, IV+, IV, III. 2 parabolts i 1 pont de roca. Des de la reunió pujarem fins un collet que fa el bloc amb la paret, aquí baixarem un xic i farem un flanqueig fins que veurem que podem pujar vertical fins el primer parabolt. Després seguirem vertical amb bona roca fins el proper parabolt. Des d'aquí veurem un pont de roca força lluny, però al mig podrem posar un Camelot del 1 en un bon forat. En aquest punt podrem veure la cova a la nostra mà esquerra. Un cop agafat el pont de roca anirem a buscar un canal bruta que ens portarà fins una alzina on farem reunió. Abans però encara podrem posar un Totem Cam lila.

Descens: Anirem a buscar la Canal a la dreta por on ja podrem baixar pel mateix lloc que hem pujat.

Primera ascensió: 11-5-2014 per Òscar i Albert Masó Garcia.

Material: 5 Cintes.  Camelot # 1 i Totem Cam Lila.

1. Queda aquesta via per empalmar aquests pis i fer alguna de d'alt oi.
    Bona activitat noiets!!

2. Com comenteu una vieta, però que fa gràcia, sobretot per poder veure la cova. La vam repetir amb el Cuc fa temps i al sortir per la canal tot era ple de neu!
    Sergi, d'aquí pots anar a la via del Sòcol o pedestal i empalmar amb l'aresta de la Miranda dels Cavalls, força metres d'escalada.