dimarts, 16 de març del 2021

Malanyeu - Via Adéu Espanya - 16/03/2021

Com ja podem sortir de la comarca quedem amb el Miquel per trobar-nos a Malanyeu i fer una via, que ja fa molt temps que no podíem quedar.

Com sempre les vistes sobre el Pedraforca i la Serra del Cadí són d'admirar des de Malanyeu.

Una bona vista de la Paret del Devesó

Com ja n'hem fet moltes, avui toca repetir i anem a la Via Adéu Espanya que la vàrem fer al Març del 2014 quan feia poc que estava oberta.

L'Ita ens ha enllestit el primer llarg amb molta solvència i nosaltres al seu darrere.

Iniciant el segon llarg passos bonics on podrem gaudir de la típica escalada de Malanyeu.

En Miquel després de tants mesos sense escalar avui s'ha està passant d'allò millor.

Arribant a la segona reunió contenta del llarg que està acabant.

Un tercer llarg amb les assegurances distants que requereix concentrar-se.

Poc a poc es va superant, l'escalada vertical de forats i més forats s'imposa.

En Miquel navegant per la tercera tirada.

En el quart llarg, malgrat que no surt vertical, encara trobarem passos força divertits.

Darrers metres abans d'acabar la via.

Tot lo bo s'acaba i la via també.

Contents al cim amb el Pedraforca que ens vigila...

Aproximació: deixarem el cotxe als contenidors abans d'arribar al pàrquing habitual. Seguirem uns 50 metres per la carretera i trobarem a ma esquerra una pista. La seguirem deixant les cases per sota i ens portarà al torrent. Després anirem pujant molt suaument fins que ja veurem una piràmide característica que passarem i a la seva dreta comença la via.  Al peu hi ha dos roures molt grans i les inicials AE, un xic esborrades.

La Via: Itinerari ben trobat, vertical i amb bona roca en general, on podrem gaudir de l'escalada de forats típica de la zona.

1er llarg: 30 metres. Vè, IV+, Vè, Vè+, Vè.  Amb uns passos força drets superarem un primer ressalt, després per terreny més fàcil entrarem a la placa que s'anirà posant fina i vertical fins a superar un petit desplom. Després ja veurem la reunió a l'esquerra.

2on llarg: 30 metres. Vè+, Vè, IV+. Sortim verticals amb passos verticals i força difícils, fins que podrem anar un xic a l'esquerra i pujar per un diedre curt on podrem posar alguna assegurança flotant al gust, després trobarem un pont de roca on seguirem verticals però en lleugera tendència a la dreta on anirem a buscar una savina, des d'aquí ja per terreny més fàcil fins a la reunió.

3er. llarg: 30 metres. Vè.  Sortim per terreny vertical i assegurat per un parell de parabolts, després anirem trobant alguns ponts de roca que estan un xic malmesos i l'escalada és força mantinguda fins pocs metres abans d'arribar a la reunió.

4art llarg: 30 metres. IV, Vè, IV+. Des de la reunió estan veurem un pont de roca que assolirem sense massa dificultat, després, per la seva esquerra, superarem un tram un xic descompost fins arribar a un arbre a l'esquerra, des d'aquí pujarem verticals fins una savina i després 1 parabolt. Els darrers metres, ja més fàcils, haurem de tenir cura amb la roca.

Descens: podem baixar amb ràpel per la mateixa via o sortir per la cresta i baixar fent una bona i molt bonica excursioneta.

Material: 12 cintes, 2 friends mitjans i Reunió.

1ª Ascensió: 2014 per J. Baraldés i A. Alarcon.

1. Que be poder sortir ! Quin dia mes maco us ha fet!

1. Un dia preciós i molt tranquil. Res a veure amb els caps de setmana.