diumenge, 28 de març del 2021

Montserrat - Collbató - Els Graus - Via Camí Embardissat - 24/03/2021

Ahir mateix vàrem veure un post d'en Joan Asín sobre aquesta via. Així que avui anirem a passar una estona superant ressalts.

Només arribar a l'aparcament ens trobem en Joan Frontera, en Ton Bahí i tres companys més que també van a la mateixa via. Les noves tecnologies tenen aquestes coses.

Panoràmica de la zona.
Si tenim situada la via de L'Avi Joan no ens costarà res situar aquesta, just un petit esperó a la dreta i un xic per sota.

Enfilem per l'aresta pel costat mateix d'una llastra. També podem entrar recte.

Fent camí per arribar a la primera reunió.

Superant un primer ressalt a l'inici del segon llarg.

Sortint del segon ressalt del segon llarg.

Superant el curt ressalt de la tercera tirada, amb uns passos drets i bonics.

Iniciant la placa del quart llarg en la segona part de la via.

Una placa fina però gens difícil i molt agradable de fer.

Els capritxos de la natura que ens permeten assegurar.

Entrant a la quarta reunió.

Últim ressalt de la via.

Sortint del darrer llarg.

Gaudint del paissatge en el banc que hi ha just al costat del camí de les bateries.

Aproximació: Deixarem el cotxe a Collbató al C/ Graus i pujarem pel camí que va a les dreceres de Fra Garí i dels Graus, deixarem la trenca que va la Codolosa i després la drecera de Fra. Garí, seguirem en direcció oest per la drecera dels Graus i ben aviat estarem sota del peu de via. Sageta picada.

La Via: via excursió escalada, dividida en dues parts i que va superant diversos ressalts i algun tros haurem de caminar. Té algun pas bonic, però en el conjunt no mata.

1ª. Tirada. 30 metres. IV. III. Nosaltres hem entrat per l'esquerra de la llastra i després hem anat totalment a la dreta fins a la reunió en un parabolt.

2ª. Tirada. 35 metres. IV, III, IV+, III.  Sortim recte per superar un petit ressalt després anirem en flanqueig ascendent a la dreta fins situar-nos en un segon ressalt que superarem amb uns passos fins però agradables, després per terreny més trencat i fàcil fins a la reunió en un parabolt.

3ª Tirada. 30 metres, V, V+, II. Uns passos drets i bonics ens permetran superar aquest ressalt. Després caminant fins una olivera on hem fet la reunió.

En aquesta reunió hem plegat la corda i ens hem tret el gats per anar caminant. Seguirem unes fites que ens portaran a una canal que hi ha a l'esquerra de l'esperó del Fra Garí. Pujarem per la canal uns metres fins que veurem a la nostra esquerra una placa. Just aquí comença la segona part de la via.

4ª Tirada. 30 metres. IV+. IV.  Pujarem per la placa, primer en tendència a l'esquerra i després a la dreta. Al final entrarem en un diedre canal que ens portarà fins a la reunió a la dreta.  Si volem al final de placa podrem fer reunió i partir el llarg en dos.

5ª Tirada. 30 metres. Vè, V+, Vè.  Sortim per la dreta i pugem per un diedre que es veu que ha estat netejat un cop superat sortirem per la seva esquerra fins a la reunió.

Des d'aquí podrem pujar amb una grimpada fàcil fins el camí de les bateries.

Descens:  Des del camí de les bateries podrem anar a cercar la drecera dels Graus que ens portarà altre cop a l'aparcament passant prop del peu de via.

Material: Nosaltres hem fet servir un Camelot 1 pel primer llarg i un alien groc en la placa del quart llarg. 10 cintes expres.

1ª ascensió: 2020 per A. Alarcón i J. Rovira.

1. Sembla mentida que encara quedi un pam de roca sense equipar ! Jo també m'hi vaig fixar quan la va piular el Joan. Queda apuntada per un d'aquells dies rars....

1. A veure si t’agrada. Penso que milers de vies molt millor que aquesta.