dimarts, 23 de març del 2021

Montserrat - Paret de la Codolosa - L'Àtic - Via de l'Aniversari de l'Ernesto 22/03/2021

Fa uns dies vàrem veure publicada una via a l'Àtic de la Codolosa que no havíem fet. Així que aquest dilluns ens hi acostem.

Per pujar fins l'àtic aprofitem la via Campions que tot i que ja l'hem fet un parell de cops no ens fa res repetir-la.

Comença l'Ita i ràpidament fa el primer llarg.

Arribant a la primera reunió.

Iniciant el segon llarg. Cada cop patina més, així que fem un parell de passos Ao i llestos.
Com anem amb una corda llarga empalmem la segona i la tercera tirada.

Darrers metres de la via Campions.
Després grimpem un xic i caminem fins al peu de la via l'Aniversari de l'Ernesto.

El primer llarg força exigent però com la roca és molt bona es deixa fer molt bé.

El segon llarg haurem també haurem de fer un parell de passos d'Ao.

Arribant al segona reunió.

Des de la reunió el tercer llarg es veu finet, però l'Ita el supera molt bé resultant un llarg força bonic.

Passos bonics i força drets ens faran gaudir d'aquest tercer llarg.

El quart llarg supera un curt ressalt  i després va la reunió en un collet.

Un darrer llarg i al cim. Nosaltres hem fet una grimpada fins arribar el camí.

Contents al cim.

Aproximació: Deixarem el cotxe al cap d'amunt de l'urbanització de Collbató, concretament al carrer Graus. Des d'aquí agafarem la drecera de Fra Garí, fins que veurem que surt un camí a la nostra dreta que ràpidament ens portarà al peu de la paret.

Trobareu l'explicació de la Via Campions aquí

Des de qualsevol de les vies podrem anar, caminant uns 100 metres, fins l'inici de la via. Trobareu un parabolt per assegurar-vos a l'inici.

La Via:  Itinerari prou ben trobat, amb bona roca i que amb el conjunt et permet gaudir d'una escalada plaent.

1er llarg. 30 metres. 6a, V+, Vè.  Llarg de placa en tendència a la dreta, on els primers metres són els més difícils, després es manté vertical fins a la reunió.

2on llarg: 25 metres. III, Ao, Vè.  Sortirem a cercar un pont de roca i després per una rampa fins a sota del tram més balmat. Aquest tram el podrem superar amb un parell de passos d'Ao i després en lliure fins a la reunió.

3er llarg: 25 metres. V+, Vè, IV. Des de la reunió anirem uns metres a l'esquerra fins a situar-nos sota d'una placa molt marcada. Els primers metres són drets i fins, després la cosa es suavitza fins a la reunió.

4art llarg: 20 metres. Vè. Sortim per la dreta i pugem per una aresta força bonica fins arribar al cim del ressalt on veurem la nostra reunió a la dreta.

5è llarg: 30 metres III. Pugem per una aresta que anirem superant petits ressalts fins arribar al camí. En aquest llarg la roca és més trencada.

Descens: podem baixar per la drecera del Frai Garí o pel camí de les Bateries.

Material: 8 cintes exprés més reunió.