diumenge, 3 de desembre del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Barranc Fondo - Via: Òscar. 2/12/2023

L'altre dia, quan en Joan Asín va explicar la seva ascensió al Barranc del Fondo de la via Oscar, de seguida vàrem pensar que estaria bé per aquests dies de fred. Addicionalment, ja fa uns quants dies que no anem a Sant Llorenç de Montgai.

Les previsions meteorològiques per aquest cap de setmana, anunciaven fred i molt vent, així, que han estat molts els que hem pensat que a Sant Llorenç de Montgai estaríem molt millor, que a les parts altes d'altres zones del Pre-Pirineu.

Iniciant el primer llarg encara a l'ombra, doncs fins a mig matí no hi toca el sol.

Conforme nosaltres anem pujant el sol va baixant, i així quan arribo a la reunió ja estic a ple sol. He passat del fred a la calor.

Quan l'Ita comença a treballar encara no hi toca el sol, i ho nota a les seves mans.

Però poc abans d'entrar a la reunió, ja comença a tocar-li el sol.
Malgrat el fred inicial, el primer llarg és ben bonic, vertical, i amb algun pas que té l'has de treballar.

El segon llarg comença amb 4 o 5 passos d'artificial fàcil que ben segur que els més forts s'ho fan en lliure.

Després de l'artificial anirem progressant molt vertical i amb algun pas força difícil, això si, sempre molt ben assegurat.

El flanqueig de la tercera tirada, fàcil, però està força humit, ja que el dia abans hi va ploure.

Des de la segona reunió mirant per on va la via directa.

El quart llarg progressa per unes llastres que haurem de controlar, passos ben verticals que ens faran gaudir d'aquest llarg.

Conforme vas guanyant alçada la dificultat augmenta una mica.

Entrant a la quarta reunió.

La sortida de la 5ª tirada, és ben bonica, passos llargs i molt ben trobats.

L'Ita gaudint de valent mentre progressa aquest tram més dret.

Ja sortint arribant el cim, després de gaudir d'una escalada curta però intensa.

La nostra ressenya. La via està molt equipada i segur que no us perdéreu.

Han fet molt bon equipament i han deixat una part del material inicial de quan es va obrir la via a l'any 1974, així els més joves podran veure el material d'aquella època.

Aproximació: deixarem el cotxe en l'aparcament que hi ha per anar a les vies de la Formiguera, farem la mateixa aproximació pujant per la vall en direcció oest, creuat la via,  després passant per sota de les vies de la Formiguera i baixant per tornar a pujar fins que localitzarem el peu de via. Abans trobarem unes cordes i unes cadenes que ens facilitaran l'aproximació, just un cop passades ja veurem l'inici de la via. 20 minuts aprox.

La via: la restauració de la via s'ha fet en dues vegades, la primera fins a la reunió 2 i la segona fins el cim. Realment han fet una bona feina i ha quedat un itinerari bonic i força interessant.  Recomanable.

1er. llarg: 25 metres.  Tirada de placa , un xic més vertical del que sembla de sota. A mig llarg trobarem un pas un xic més fi que ens ho haurem de mirar una mica més, després ja més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 25 metres. Sortirem amb 4 o 5 passos d'Ae i després seguirem amb passos atlètics fins a la reunió.

3er. llarg: 20 metres. Flanqueig fàcil a la dreta.

4art. llarg: 30 metres. Pujarem vertical i controlant algunes llastres que trobarem, però el conjunt la fa una tirada molt bonica i divertida.

5è. llarg: 20 metres. Sortim per la dreta per situar-nos sobre una llastra de peus, després seguirem amb uns passos drets i llargs fins que es tomba i seguix fins a la darrera reunió.

Descens: En direcció est anirem trobant un camí que ens portarà a la via del tren que passarem per sota. Després seguirem el torrent fins a l'aparcament.

Material: via equipada totalment i només necessitarem 14 cintes exprés i 1 estrep.

Oberta per: J. Mayor, M. Blasco, J. Godoy any 1974

Re-equipada fins a la R2 per: N. Contreras, J. Pueyo, S. Rosell, J. Gazme, J. Linares, i Ll. Olondríz. 15/1/2011

Re-equipada dels llargs, 3, 4, i5 per: J. Godoy, A. Sans 11/2023

1. El dia que tingueu ocasió feu també la directa Oscar que continua recte amunt des de la R2 d'aquesta, en un sol llarg mantingut, equipat i del que quedes ben satisfet, arribes al cim.

Mamerto

1. Hola, ja varem veure els parabolts que sortien de la segona reunió. Saps quin grau és?? i quin grau obligat té? Gràcies.