dimecres, 6 de desembre del 2023

Cingles de Malanyeu - Roques del Pelat de Batllia - Via Ucraïna Lliure - 05/12/2023

En poc temps, hem fet les tres vies que hi ha en aquests sector; L'Amadeu fa 60 anys , Fil a l'Agulla i la que avui us presentem. Aquesta és la que està més a la dreta de totes.

Ara que ja ens coneixem la zona, no ens ha costat trobar l'inici de la via. (Sageta)

La via està equipada amb alguna baga falcada, ponts de roca i parabolts.

Un primer llarg de placa amb tendència a l'esquerra

En el segon llarg hi trobarem aquest ressalt que li dona una mica color.

El tercer llarg és el més vertical i on haurem d'anar en compte amb algun bloc.

Una via complicada de fer fotos, ja que ens anirem trobant vegetació en bona part de la via.

Un darrer llarg de placa ens portarà a la darrera reunió.

Els darrers metres força bruts.

Quan estem preparant el ràpel ens comença entrar la boira i en 5 minuts estarem plenament coberts.

La segona reunió recuperant les cordes.

Aproximació: Pujant per la carretera BV4023 que va a Malanyeu trobarem una trenca a ma esquerra que indica a " La Caseta" i "La Solana de Baix". Uns metres més endavant la pista es bifurca i nosaltres agafarem el ramal de l'esquerra  que seguirem fins que passarem la Masia de "La Solana" . Després seguirem pujant fins a deixar un mas a ma dreta. Tot seguit ja podrem deixar el cotxe en unes feixes.

Des d'aquí ja podrem veure el peu de via.  Des d'aquesta feixa surt un corriol amb fites que anirem seguin, poc a poc guanya alçada i ens portarà al peu del cingle. Primer passarem pel peu de la via: Amadeu fa 60, després la via: Fil a l'Agulla i seguirem a la dreta per un petit corriol que creurà la canal i ens portarà fins al peu de via.  Aquí haurem de buscar la sageta del peu de via.  25/30 minuts si trobeu el peu de via a la primera.

La via: ens trobarem amb un itinerari de 4 llargs curtets de grau moderat, i que va buscant el seu espai en mig de la vegetació. La roca és bona en general, i l'equipament el podrem reforçar amb un joc de friends. Per col·leccionistes enamorats de la zona. Sempre podreu combinar amb qualsevol de les dues altres vies.

1er. llarg: 30 metres. Pujarem per una placa per anar a l'esquerra a buscar la reunió que està muntada amb dos parabolts i un espit.

2on llarg: 25 metres. Sortim verticals i passarem un ressalt on amb pocs metres hi trobarem 2 parabolts. Seguirem vertical fins a trobar un tercer parabolt, després anirem a la dreta per fer la reunió en una gran alzina.

3er. llarg: 25 metres.  Anirem a la dreta caminant fins que veurem el primer parabolt (en aquest llarg n'hi trobarem 5 de parabolts) ara pujarem per un terreny vertical, amb alguna franja bruta, i algun bloc a controlar. Reunió en una alzina.

4art. llarg: 30 metres. Sortim per la dreta de la reunió i tot seguit trobarem un parabolt, després vertical fins una fissura que creuarem a l'esquerra, per una placa de bona roca, i tot seguit, anirem progressant vertical fins a la reunió en una alzina. Els darrers metres estan un xic bruts.

Descens: lo millor és repelar de reunió a reunió, doncs el risc d'enganxar les cordes és alt. Amb una corda de 60 podreu fer els quatre ràpels.

Oberta per: Joan Rovira, Jaume Prat i Antonio Alarcon, el 5/3/2022.

Material: 10 cintes i joc de friends fins C2.