diumenge, 17 de desembre del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera Sud - Via: Marta Pros - 16/12/2023

Malgrat que quan arribem a l'aparcament de la Formiguera encara estem a -1 grau, el dia tan clar i transparent ja fa preveure que al solet s'hi estarà molt bé.

La Paret de la Formiguera Sud. Aquí hi trobarem una via que no hem fet cap dels quatre que anem.

Fent zoom ja podem veure clarament per on va la via Marta Pros, el nostre objectiu d'avui.

Només començà ja et passa el fred, doncs un tram dret de 6c que nosaltres fem amb Ao, ràpidament ens fa entrar en calor.

Després una gran diagonal a la dreta ens farà gaudir de passos molt bonics. Pel camí caurà algun pas d'Ao més.

L'Ita gaudint d'aquest llarg, la llàstima és que és molt curt.

Això si, molt ben equipat.

La roca l'han sanejat molt bé.

En Sergi ens va al darrera a top drap.

El segon llarg és molt vertical i no val distreure's.

Poc a poc l'Ita va pujant i va superant tots els passos molt bé.

Mentre la Montse està gaudint del primer llarg.

La reunió queda penjada sobre la cova

Ja sortint de la via ben content d'aquest segon llarg tan ben aconseguit.

En Sergi fent el segon llarg.

En el cim ens fem una foto de record. Ha estat una via curta, però ben bonica on hem gaudit d'allò més, com avui hem d'arribar aviat a casa, aprofitarem per fer un bon dinar abans de tornar.

Aproximació: des del pàrquing de la Formiguera anirem pujant pel corriol, passarem la trenca que puja a la via del tren, creurem el torrent i pujarem una mica. Aquí tenim dues opcions: a) pujant caminant i ho farem per un corriol que surt a l'esquerra (fita) i que ens portarà a peu de via. B) pujar per la via fàcil que ens trobarem uns 10 metres després de la trenca anterior. Tres llargs de III que es podem fer en dos. Al final de la via anirem a buscar un corriol amb l'ajuda d'unes cadenes, després pujarem arran de la paret fins al peu de la via.

La via: itinerari curt (dos llargs) però intens i molt ben trobat. La roca és bona i el grau màxim obligat és V/V+. L'equipament és molt bo. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres. 11parabolts. Ao, IV+, V+, Ao, V+. Sortim verticals amb uns passos d'Ao fins que ja veurem que podem anar en lliure en tendència a la dreta fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. 8 parabolts. V, V+, IV+.  Una placa molt vertical i amb molt bona pressa ens farà gaudir d'allò més.

Descens: podem baixar en ràpel per la mateixa via o anar per un corriol ben marcat fins a trobar el camí que ens portarà a la via. Passarem pel túnel i un cop a l'altra cantó, baixarem per el corriol fins l'aparcament.

Material: 11 cintes exprés + R.

Oberta per: Joan Gutiérrez i David Palau el 16/6/2023

1. Enhorabona ! aquesta no la tenia controlada, pel que veig és a la dreta de la Fase uno, ja tenim feina per quan no faci tant de fred.

2. Gràcies Jaume, si fa solet s'hi està molt bé.