dijous, 5 d’octubre del 2023

Montserrat - Gorra Frígia - Via Free Light -

Avui anem a repetir una via, que la darrera vegada ja la vàrem trobar força difícil, amb un grau ajustat. Ens ha anat bé, però ens ha costat, fet que al final ens ha deixat ben satisfets.

Per arribar al primer haurem de fer una bona excursió.

La roca és bona i les assegurances distants ens els trams de IV i Vè, en els més difícils les assegurances estan un xic més properes. Tot i així, no val badar.

El darrer ressalt abans de la reunió, hem costa un xic, però al final li trobo el truco.

Per més que m'ho miro no veig la manera de fer el pas, així que pas d'estrep i amunt.

La resta de la tirada és ben vertical i exigent, però al mateix temps ben bonica.

Arribant a la segona reunió.

Intentant trobar la manera de fer el pas, recte et treu en fora, millor anar un xic a la dreta i després tornar.

Peró un cop fet el pas, la tirada segueix ben vertical, fins i tot amb algun pas un xic desplomat.

Això si, sempre estem ben acompanyats de les agulles de Trinitats.

Sortint del tram vertical, abans no he pogut fer cap foto perquè no és veu.

Certament, la darrera tirada és la més fàcil, però compte que només hi trobarem 3 parabolts i una savina.

I al principi segueix sent ben vertical.

Avui sense gent podem estar una estoneta ben tranquils al cim.  Ens ho hem passat d'allò més bé.

Aproximació: des del funicular de Sant Joan anirem en direcció Sant Jeroni fins arribar a la canal que hi ha entre la Gorra Frígia i la Magdalena Superior. Pujarem per la canal fins passat la corda fixa (si hi és) després anirem a la dreta i baixarem una mica fins a trobar el peu de via.

La Via. una via diferent a les altres que hi ha en aquest pany de paret, doncs sempre haurem d'escalar entre assegurances, i la graduació és una mica més ajustada. Tot i així és una via que ens ha agradat molt. Molt recomanable.

Descens: en 2 ràpels per la cara est.

1ª Tirada. 35 metres. IV+, V, IV+.  6 parabolts. Pujarem verticals fins a trobar el primer parabolt, després anirem en lleugera tendència a l'esquerra fins un petit ressalt que superarem gràcies a les bones presses.

2ª Tirada. 30 metres. 6a/Ao, V, IV+. 8 parabolts.  Sortim per la dreta i ens trobarem amb un bon ressalt amb 2 parabolts bastants junts i el tercer una mica més llarg, després segueix molt vertical fins pràcticament a la reunió.

3er Tirada. 25 metres. V+/Ao, V. IV. 6 parabolts Des de la reunió ja veurem un ressalt a la nostra dreta, pujarem fins el primer parabolt força bé, després haurem d'anar a la dreta una mica, pujar vertical fins el 2on parabolt, llavors ja un xic més fàcil, però molt vertical i amb molt bones presses fins a la reunió.

4art Tirada. 45 metres. IV+, IV, IV+, III. 3 parabolts i una savina.  Sortim verticals fins el primer parabolt i ja podrem veure la savina que passarem per la seva dreta i després vertical fins el cim. També podem fer la reunió a l'esquerra una mica abans d'arribar al cim.

Material: 9 cintes exprés + R

1. Felicitats ! Una via on cal anar-hi amb les piles carregades.

1. Gràcies Jaume, A nosaltres ens agrada molt per aquest motiu l'hem fet tres cops.