dissabte, 21 d’octubre del 2023

Montserrat - Agulles - El Dàtil - Via Josep-Barceló. 21/10/2023

Avui hem sortit sense un pla concret, en arribar a Can Massana veiem que fa molt vent i un xic de fred, així que decidim que haurem de buscar una agulla arrecerada del vent. Quan ja hem passat la Portella ens ha vingut a la memòria que en Joan Asin havia publicat una via restaurada al Dàtil. Així que enfilem la canal fins a peu de via.

La Via Josep Barceló va per la cara est del Dàtil cercant una fissura que ens portarà a l'aresta

No ens costa gens localitzar el peu de via.

Uns quants passos d'Ae ens portarà a una fissura que no deixarem fins arribar a l'aresta.

L'Ita fidel als seus principis fa els passos d'Ae en Ao.

Havia està restaurada, però han deixat algunes de les relíquies inicials.

Els primers passos de la fissura són bonics i amb molt bona roca.

Arribant a la primera reunió.

Un segon llarg ben dret seguint la fissura fins el seu final.

Arribant a la segona reunió.

El tercer llarg va cercar l'aresta. Un llarg fàcil però la roca no és tan bona.

La segona reunió.

Cordades a les Boïgues

Darrers metres abans d'arribar al cim de l'agulla.

En el cim podrem gaudir d'aquestes bones vistes. Avui ho hem encertat doncs hem escalat al sol i ben arrecerats del vent, just el que volíem.

Aproximació: des del Pas de la Portella anirem en direcció al Refugi, primer baixarem una mica i quan el camí torna a pujar en direcció est trobarem la Canal dels Cirerers.  Pujarem per la mateixa, fins que veurem a la nostra esquerra l'Agulla del Dàtil, seguirem pujant fins arribar al peu de via.

La via: itinerari que va per la cara est i busca una fissura molt ferma, per arribar-hi ens caldrà fer uns passos d'Ae, després ja tot serà en lliure. Equipament generós, i escalada plaent. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres.  Pujarem uns metres en Ae fàcil, fins que podrem franquejar a l'esquerra per entrar a la fissura, després pujarem per la mateixa fins a la reunió.

2on. llarg: 25 metres. Seguirem per la fissura molt vertical fins que sortirem a l'esquerra i seguirem uns metres fins a la reunió.

3er. llarg: 45 metres. Pujarem primer vertical i trobarem una reunió, seguirem en tendència a l'esquerra i després tornarem a la dreta per seguir per terreny fàcil fins el cim.

Descens: ràpel de 25 metres.

Oberta per: Pere Josep i Ramon Barceló.

Material: via totalment equipada. 14 cintes exprés i 1 estrep.

1. Veig que us ha agradat ! Nosaltres també pensàvem anar a Agulles ahir, pero ens va tirar enrera el vent. Queda apuntada, gràcie sper la ressenya.

1. Nosaltres vàrem escollir aquesta via perquè està protegida del vent. És una via que no està gens malament.