diumenge, 8 d’octubre del 2023

Montserrat - Frares Encantats - L'Escut - Via Paul McCartney - 07/10/2023

Tornem als Frares Encantats, aquest cop per assolir l'Agulla de l'Escut que no l'hem fet. La via dels Germans Masó - Paul McCartney es veu interessant, així que cap allà fem cap.

La ressenya dels aperturistes, immillorable.

Després d'una agradable excursió, per la canal Ampla i després de passar pel peu de la Nina arribem al peu de via.

Uns primers metres amb una mica de molsa, però que no representa cap problema, ja que la roca és molt boca i cantelluda.

Iniciant la via (Foto Laura Falcó)

El primer llarg és difícil però molt plaent d'escalar. La pressa és molt bona i l'equipament també.

La Laura arribant a la primera reunió.

La Ita sortint de l'ombra.

Arribant a la reunió.

El segon llarg és per la Ita, i també resulta molt bonic.

Una escalada entre còdol i còdol la fa molt divertida.

La Laura iniciant el segon llarg.

Poc a poc es veu que va gaudint de la via.

No som res al costat de immensitat de La Monja i El Frare, però això si estem ben contents.

Tot i que ja s'ha aixecat la boira, a contrallum encara es nota una mica.  Tenim una bona vista sobre l'agulla del Dit, per nosaltres la preferida d'aquesta zona.

Les vistes des d'aquest cim són molt boniques, així que ens hi passem una estona per poder-les admirar.

Amb les dues damisel·les la cosa millora molt.

Preparant-se pel ràpel.

Un curt ràpel de 25 metres ens portarà a un collet d'on podrem anar al camí que hem seguit per arribar fins aquí.

Aproximació: nosaltres hem sortit de Can Massana en direcció al refugi, després hem agafat la canal Ample fins al peu de l'agulla Sense Nom on trobareu un camí que surt a la dreta amb senyals blaves. Passarem per sota de la Caputxa, la Nana, el Morro Pla, i arribareu un collet on començareu a baixar fins al peu de la Nina i d'aquí anirem baixant pel torrent entre l'Escut i la Monja fins arribar al peu de via. 1h, 10'.

La via: itinerari de dos llargs que segueix la cara est. La via està totalment equipada i molt ben assegurada. Recomanable.

1er. llarg: 25 metres. Escalada de placa amb pressa molt bona però petita.

2on. llarg: 40 metres. Anirem un xic a l'esquerra d'una gran alzina. Caldrà tenir cura els darrers metres  que està força trencat.

Descens: ràpel de 25 metres per la vessant nord. després anirem en direcció a la Nina i baixarem una curta canal que ens permetrà arribar al peu de la Nina on trobarem el camí de tornada.