dijous, 19 d’octubre del 2023

Berguedà - Mercadal Superior - Via: A l'ombra del Mercadal Superior - 19/10/2023

Avui la previsió meteorològica no era massa bona, però semblava que podia aguantar fins a migdia, així que busquem una via que puguem anar ràpids i si plou tingui una bona retirada.

Remenant pels blogs, veiem la via del Joan Baraldés  i en Francesc Panyella que han obert a la cara nord del Mercadal Superior. Els hi proposem a l'Arseni i en Ferran i ràpidament s'apunten.

Si voleu veure aquesta vista sobre Montserrat haureu de pujar al Mercadal Superior.

Iniciant el primer llarg, roca no massa bona, amb terra i que sembla que patina.  (Foto Arseni Lago)

La mala qualitat de la roca ha estat compensat amb un equipament generós.

L'Ita iniciant la via. (Foto Arseni Lago)

Entrant a la primera reunió.

Superant el pas més difícil del segon llarg.

En el segon llarg la roca millora una mica, però no massa. Cal anar molt en compte amb la caiguda de pedres.

En Ferran entrant a la primera reunió. (Foto Arseni Lago)

Darrers metres del segon llarg.

El tercer llarg més fàcil.

L'Arseni arribant a la segona reunió.

L'Ita en el darrer llarg.  (Foto Arseni Lago)

Un cop acabada anirem grimpant fins el cim.

I des del cim podrem gaudir d'aquesta bona vista,

Aproximació: Pujarem per la carretera BV-4243 direcció als Rasos de Peguera i al km 0,7 agafarem una pista a ma dreta, la seguim fins el Coll dels Mercadals, podem baixar uns metres per una pista a ma dreta fins l'aparcament.  Passarem una tanca i seguirem per un corriol amb fites cap a la dreta, que ens portarà fins al peu de via.  5 minuts des del cotxe.

La via: aquesta és una via on els aperturistes hi han posat il·lusió per fer un bon itinerari,  hi han dedicat temps per intentar sanejar-la al màxim,  i diners per equipar-la generosament per compensar la mala roca. Avui la via encara està molt tendra, però dona l'impressió que mai brillarà suficient per fer-la atractiva i compensar l'esforç que hi han fet els aperturistes.

La via discorre per la cara nord on sempre hi podreu gaudir de l'ombra. Són tres llargs curts, ben equipats i amb mala roca.  Compte amb la caiguda de pedres, especialment en el segon llarg. El bon equipament soluciona una caiguda del primer, però no el risc de caiguda de pedres. Poc recomanable.

1er. llarg: 22 metres. Anem en diagonal a la dreta  i després per un diedre fins a la reunió.

2on. llarg: 22 metres. Pugem per la placa fins l'alçada d'una gran savina que anirem a la dreta i després verticals fins a la reunió.

3er. llarg: 20 metres. Pugem rectes fins arribar a l'aresta on trobarem la reunió.

Descens: la via està equipada per rapelar, però no ho recomanem pel ris de caiguda de pedres. Millor pujar grimpant fins el cim, d'on podrem baixar molt bé.

Material: 14 cintes exprés + R.

Oberta per: Joan Baraldés i Francesc Panyella (Pany) Octubre 2023.

1. Enhorabona per la via parella ! sembla que encara està tendre o és que mai madurarà? A veure si ens hi apropem abans de que arribi el fred de debó o sinó fins la temporada vinent....