dijous, 7 de setembre del 2023

Montserrat - Agulles - Mirador de la Miranda - Via Ballenato - 07/09/2023

Arribats al Coll de la Portella i mirant a les agulles que tenim a sobre nostre, podrem veure l'agulla del Mirador de la Miranda, encaixada entre la Miranda de les Boïgues i l'agulla de la Boteruda. Aquesta va ésser la darrera aresta brucs que es va obrir en aquest sector. Sembla que es veia més com un contrafort que com una agulla. No es va obrir la primera fins l'any 1972 que uns escaladors de Sabadell s'hi varen posar.  Després al 2011 hi varen encabir aquesta via, que si bé va més a l'esquerra en el primer llarg, en el segon és difícil marca la diferència, doncs és un grau fàcil i es pot pujar per arreu.

El primer llarg comença fàcil però poc a poc es va redreçant, per sort, quan arribem en aquest tram més dret trobarem unes bones assegurances.

En aquest punt hi trobarem un pas de Vè.

En aquest pas tots ens ho hem hagut de mirar molt bé.

Arribant a la primera reunió.

La primera reunió amb l'Arseni apurant els darrers metres de la 1ª tirada.

El segon llarg, ja més senzill, però per senzill no deixa de ser bonic.

En Ferran a plena feina.

Pràcticament en el cim.

En Ferran content en el cim d'aquesta agulla que encara no havia fet.

Estem una estona contemplant aquest entorn tan meravellós.

AproximacióDes de Can Maçana agafarem el camí que ens porta al Refugi d'agulles i un cop al Pas de les Portelles ja veurem l'agulla sobre nostre. Baixarem una mica i trobarem un corriol, a ma esquerra, que poc a poc ens portarà a peu de via.

La via: Hem de tenir clar que aquesta via supera el primer ressalt per l'esquerra del forat i l'aresta bruc va per la dreta. Els passos són bonics i especialment en el primer llarg, en el segon és difícil marca una diferència doncs es pot pujar per arreu.  Recomanable.

1er. Llarg: 30 metres. III,  Vè-. 4 parabolts.  Pujarem rectes per l'aresta fins sota d'un forat on trobarem el primer parabolt, després pujarem verticals fins el forat d'on sortirem per l'esquerra, tram més difícil de la via, i després tornarem al centre de l'aresta on trobarem la reunió.

2on. Llarg: 30 metres. III+, III. 3 parabolts. Pujarem per l'aresta amb passos més bonics que difícils. Poc abans d'arribar al cim trobarem la reunió. Des d'aquí una grimpada fàcil fins el cim.

Descens: per la vessant nord, podrem baixar desgrimpant o fent un curt ràpel.

Material: 4 cintes exprés  + R.

Oberta per: Alberto i Andreu 2011

1. Hola, pel que veig a les fotos, no vareu fer l'Aresta Brucs sino la "Ballenato". Al primer llarg, l'aresta Brucs va per la dreta del forat, la Ballenato per l'esquerra. D'aqui la interpretació que feu del grau. El pas de la Ballenato és de Vè (bé, aixi el van graduar) i el de l'A.B. de IV +

1. Gràcies pel comentari- Ara faré el canvi. Si bé havia fet l'Aresta Bruc quan la vàrem obrir, ahir en vaig pensar que tenia mala memòria al passar per l'esquerra. Mai hauria pensat que algú podria obrir una via tan propera amb l'Aresta Brucs.

2. Bon dia. Perque dues cintes al tercer parabolt?