dimecres, 6 de setembre del 2023

Alt Urgell - Narieda Oest - Via de la Brownie 05/09/2023

El passat 22/8, en Miquel Garrell em va passar la via que havien obert amb en Ramon Rubio a la Paret Oest de Narieda, una via ideal per quan fa calor. L'hem deixat aparcada uns dies, esperant si plovia i la feien més cordades. Realment l'ha repetit força gent, però sembla que encara no ha fet un xàfec fort per netejar la terra de la via.  Tot i així, ha quedat molt bé.  Felicitats als aperturistes!!!

Comença l'Ita i pel que va dient, mentre puja, sembla que el llarg no li està agradant massa, de fet és el llarg més lleig de la via. Encara que s'ha fet molta feina de neteja, aquest llarg no ens ha agradat. Resulta que és el peatge a pagar per fer les altres tres tirades que són ben maques i divertides. (Foto Arseni Lago)

Tram de roca a controlar del primer llarg, just abans d'arribar a la primera reunió.

El segon llarg, ja és una altra cosa, tot i que hi ha terra, que ja marxarà, la roca és bona i el llarg ben trobat.

L'Arseni pujant pel segon llarg.

Ara ens toca a nosaltres. (Foto Arseni Lago)

El tercer llarg haurem de superar un ressalt amb molt bona pressa, passos atlètics  que ens donaran pas a una placa i un petit diedre que ens portarà a la reunió.

L'Ita superant el desplom.  (Foto Arseni Lago)

L'Arseni entrant a la placa.

Petit diedret d'entrada a la tercera reunió.

L'Arseni en el mateix lloc.

El quart llarg és una placa vertical i fina, però que va sortint poc a poc.

Ben mantinguda fins arribar a la llastra.

Al darrera nostre puja en Joan Asin i l'Isabel Notivoli i  ràpidament ens atrapen.

l'Ita en plena placa del quart llarg (Foto Joan Asin)

l'Arseni tiban fort en el darrer llarg (Foto Joan Asin)

Sortint de la llastra

Darrers metres abans d'arribar al cim.

En Joan i l'Isabel atacant el darrer llarg (Foto Arseni Lago)

Ja ho tenim això..

Sortint de la via en Joan Asin (Foto Arseni Lago)

Ben contents en el cim. Ha estat bé trobar-nos amb el Joan i  l'Isabel i baixar plegats.

Aproximació: Anirem per la C-14 fins la trenca que va Alinyà i Cambrils, només passar el riu agafarem la trenca a l'esquerra que va a Figols d'Organyà, passarem un primer pàrquing a l'esquerra que no és pot deixar el cotxe i al següent que trobarem ja el podrem deixar.
Desprès pujarem per un corriol en ens portarà fins al peu de les vies en uns 10 minuts.

La via: itinerari de quatre llargs, amb un primer llarg no massa agraït, i la resta ben divertits de fer, especialment el tercer i el quart que són extraordinaris. La via està totalment equipada amb parabolts. Ombra fins a migdia.  Sempre podreu complimentar el matí amb alguna  altra via veïna.  Recomanable.

1er. llarg: 30 metres.  V.  10 parabolts.  Llarg vertical amb tendència a la dreta un xic brut. Roca a controlar en els darrers 10 metres abans d'arribar a la reunió.

2on. llarg: 30 metres.  V.  8 parabolts.  Placa molt ben trobada que ens portarà sota d'un ressalt.

3er. llarg: 25 metres.  6a, V+, V.  6 parabolts. Sortim per l'esquerra de la reunió i superem un ressalt amb passos atlètics i sempre amb molt bona pressa, llavors en tendència a la dreta. Després pujarem per una placa i un petit diedre que ens portarà a la reunió.

4art. llarg: 27 metres. 6a+, V+, V-. 8 parabolts. Entrem en una placa força vertical on haurem de saber llegir bé els passos fins arribar en una llastra. Un cop superada la llastra encara trobarem un pas finet abans de fer els darrers metres.

Descens: per la mateixa via. Si anem amb cordes de 60 podrem baixar amb dos ràpels, però amb força risc d'enganxar les cordes en el darrer ràpel.

Obertura: Miquel Garrell  i Ramon Rubio - Agost 2023

Material: 12 cintes + R.

1. Felicitats ! El Miquel i companyia ens van posant deures, vosaltres ja els heu fet. Vies a l'ombra estan molt buscades aquest any !

1. Gràcies Jaume, aquest any la calor apreta de valent.