divendres, 20 de gener del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont - Via Somnis d'una nit d'estiu - 20/01/2023

Aquest dijous quedem amb l'Arseni i en Ferran, com anuncien temperatures molt baixes i vent, busquem un lloc solejat i arrecerat del vent i amb aquesta intenció anem a Sant Llorenç de Montgai.

El dia ha estat meravellós;  solet, bona temperatura i sense gens de vent, i a més ens hem trobat a en Agustí Sans i en Josep Godoy que són els artistes d'aquesta via. Ha anat bé perquè ens han explicat els seus criteris per obrir vies i així pot fer una millor interpretació.

L'Ita començant la via, un diedre que sembla que tingui un xic de mala roca, però un cop t'hi poses es veu la feina de sanejament que han fet.

Els primer metres són força verticals.

La primera reunió, ara haurem de fer un canvi de reunió per continuar la via.

Els primers metres són o Ae o Ao, hem optat per l'Ao i ens ha costat una mica. Potser amb estrep es va millor......

Un cop fets els tres passos d'Ao tenim una sortideta que sort que hi ha molt bones presses.

Un cop superat el pas més difícil de la segona tirada (Foto Arseni)

Encara ens quedaran uns metres fins a la reunió on haurem de fer alguna "tibadeta".

Darrers passos de la segona tirada (Foto Arseni Lago)

Sortint de la segona tirada.

Reposant a mitja tirada.

Quan estava a la reunió i mirava amunt, pensava que aquesta roca no era massa bona i que la feina que tindrem a passar per aquí. Després un cop t'hi poses, veus que la roca és més bona del que sembla, fet que permet uns passos força atlètics amb presses molt grans i a la part final la roca és boníssima.

L'Arseni sortint del segon llarg

Sortint del tercer llarg amb l'aigua del pantà a sota que li dona una encant especial en aquesta paret.

L'Arseni sortint del tercer llarg.

El quart llarg només té un parell de passos, però molt difícils que l'Ita no ha parat fins que els ha fet.

El cinquè llarg és una gran diagonal per una lleixa que costa una mica d'entrar-hi després anirem a buscar un esperó que ens portarà fins el cim.

Un cop finalitzat el flanqueig anant a buscar l'esperó.  (Foto Arseni)

La quarta reunió.

Darrers metres de la via.

En Ferran sortint de la via (Foto Arseni)

Arribar al cim sempre té el premi d'aquesta fabulosa vista.

Foto de grup al cim. Ens ho hem passat molt bé, i segur que ho repetirem.  (Foto Arseni)

Aproximació: des de Camarasa agafarem la carretera que va a Sant Llorenç de Montgai i la seguirem fins arribar al pont, uns metres abans trobarem un bon aparcament per deixar-hi el cotxe. Després creuarem el pont i agafarem una pista a la dreta uns 50 metres que ja arribarem al peu de via.

La via. Itinerari de 5 llargs molt ben trobat, on s'ha fet molt bona feina de sanejament quedant uns passos molt bonics i ben equipats que ens permetrà gaudir de l'escalada. Recomanable.

1er. llarg. 35 metres.  V.  Començarem amb uns passos on la roca no és massa bona, però tot seguit fa un canvi i ens permetrà superar el diedre amb passos bonics i verticals. Un cop superats els primers 15 metres la paret perd una mica de verticalitat i és un xic més fàcil.

2on llarg. 20 metres. Ao, V+.  Per començar el segon llarg haurem de fer un canvi de reunió caminant. Ens trobarem sota d'un diedre cec on haurem de pujar amb Ao, fins el 3 parabolts, on haurem de sortir fins el proper amb un pas difícil, però si estem atents podrem posar el peu dret en una bona pressa i agafar-nos en uns còdols molt bons, un cop superat aquest tram pujarem per una placa gris fins a la reunió.

3er. llarg. 20 metres. V, 6a (Ao/V+) ara tenim un mur vertical, fins i tot un xic desplomat, i amb grans còdols. Des de sota sembla molt mala roca, però un cop entres en matèria la roca està molt sanejada i permet una escalada atlètica i bonica. Això si, molt mantinguda, però sempre us podreu parar a descansar, doncs l'equipament ho permet.

4art. llarg. 20 metres. 6a.  Caminem uns metres fins sota d'un ressalt on veurem dos parabolts que ens asseguraran els passos d'aquest petit tram. Trobarem un bon forat i sobre mateix una bona pressa, ara només ens quedarà una bona tibada i sortir al replà que seguirem caminant fins a la reunió.

5è. llarg. 35 metres. 6a+ (Ao/V+), V, IV.  Pujarem verticals fins que puguem arribar a un enorme pont de roca amb una baga molt gran, des d'aquí pujarem a buscar el parabolt, passos molt verticals i entrarem en una lleixa que va en diagonal a l'esquerra, anirem seguim aprofitant molt bé les presses de mans i mirant de tocar el menys possible la terra amb els peus, després pujarem verticals i a l'esquerra per anar a buscar un esperó que ens portarà a la darrera reunió.

Descens: des de sobre la reunió pujarem al cim direcció oest, un cop a dalt trobarem unes fites que ens portaran a un coll, des d'aquí seguirem un corriol que baixa força dret fins uns camps i tot seguit fins a la carretera.

Material: 14 cintes exprés + R. (un estrep pot anar bé)

Oberta per: Agustí Sans i Josep Godoy a finals del 2022. Des d'aquí volem agrair la bona feina que han fet. Gràcies.

Dificultat: 6a+, Ao. Obligada: V+, Ao.

1. Molt bona aquesta. Enorabona a tots. Sempre que hi passo per aqui hi veig linies per tot arreu i mai entenia perque no hi havien vies obertes. Ara per fi ja hi ha el primer itinerari.
    Salut cosinets de la vertical!!

1. Hola Sergi, vàrem estar parlant amb els obridors i ja en tenen una altra pràcticament acaba que es podrà empalmar amb aquesta. Salut i força..