dilluns, 23 de gener del 2023

Garraf - Cala Ginesta - Via Esperó del Txupi - 21/01/2023

Ja fa uns anys en Sergi Villar va obrir un esperó, mirant des del mar, a l'esquerra de la Cala Ginesta. Recentment l'ha publicada i avui l'hem anat a tastar.

Malgrat que és un esperó curt té la seva gràcia, doncs la roca és molt bona i escalar sobre el mar sempre li dona una mica més d'al·licient per anar-hi.

La via esta dedicada a Joan Victor (Txupi) i segur que serà un bon record ben merescut.

Us deixem la nostra ressenya

Un petit flanqueig ens portarà al mig de l'esperó.

Iniciant el segon llarg.
Des de la mateixa reunió ja veurem un pont de roca un pitó i dos parabolts.  Doncs cap allà anem...

La roca és molt bona i permet una escalada vertical, per aquest motiu han buscat una placa bonica però amb un parell de passos difícils.

Entrant a la segona reunió amb el mar de fons.

Iniciant el segon llarg per un grans blocs.

La segona reunió.

La llàstima és que al estar sota de la carretera la gent va tirant tot per la borda, hem trobat llaunes, i aquest cassette que ens ha fet recordar els vells temps.

La segona reunió amb un parabolt i un pont de roca que podreu reforçar al gust.

En darrers metres superen una placa molt bonica.

Des de la tercera reunió només ens queda una grimpadeta de 3 metres fins a la tanca de la carretera.

La darrera reunió.

Aproximació: des de Castelldefels agafarem la carretera de les corbes direcció Garraf i al primer pàrquing que trobarem a ma dreta deixarem el cotxe. Davant nostre veurem una tanca metàl·lica, creuarem amb molt de compte la carretera i passarem la tanca. Després, veurem una pista ampla que va baixant i que seguirem fins que veurem un corriol que ens portarà sobre el túnel de la via. Caminarem fins al final on ja trobarem dos parabolts per fer la R0.

Aquí podem veure l'aproximació per sobre el túnel de la via.

La Via: Itinerari de 3 llargs,  ben trobat, amb bona roca, on haurem de reforçar l'equipament amb flotants. Ideal per dies freds. Recomanable.

1er. Llarg.  15 metres. III. Des de la reunió baixarem una mica amb molt de compte, doncs una relliscada seria fatal, i ja veurem que podem iniciar el flaqueig fins a la reunió.

2on. Llarg.  20 metres. V, V+/6a, V.  1 pont de roca, 1 pitó i 2 parabolts.  Sortirem per l'esquerra de la reunió per un diedre força marcat fins el pont de roca, després entrarem en una placa on trobarem els passos més difícils de la via, però ben assegurats. Superat aquest tram anirem un xic a la dreta i sortirem per un diedre fins el replà on farem la reunió.

3er. Llarg. 25 metres. IV.  Sortim per l'esquerra de la reunió per uns blogs fins sota d'una placa molt bonica, un cop superada trobarem un gran sellament per fer la reunió. Des d'aquí només ens queda una grimpada de 3 metres fins a la tanca de la carretera.

Descens: primer anirem per la vessant de mar de la tanca fins un aparcament, aquí creurem i encara haurem de caminar uns 200 metres fins el cotxe.

Oberta per: Sergi Villar amb la col·laboració de Santi Gallifa.

Material: 10 cintes exprés, 1 joc de totems + R.

Dificultat: V+/6a (Obligat Ao/V)

1. Quina ilu fa veure que heu aprofitat una matinal de tant fred i vent en aquest raconet de mon.
    He anat dos cops a fer-li un llarg mes per sota, doncs tinc clitxada una caleta i aixi quedara una mica mes de via per fer.
    Salut i robell cosinets

1. A veure si anem acabar la part de sota. Felicitats per la via. Manel & Ita

2. Escalar amb el Mar als peus té el seu què ! Enhorabona.

1. Sempre és diferent i agraït. Manel & Ita

3. Respostes
    1. Joan, està explicat en el post. Tens que agafar la carretera de les corbes des de Castelldefels a Sitges i el primer aparcament s ma dreta deixes el cotxe. Despres hauràs de creuar la carretera i veuràs que surt com uns pista vella que baixa en direcció al port de Ginesta. Quan vegis que s Ls teva esquerra pots accedir sobre els túnels de la via per un corriol segueixes fins que estiguis sobre la via. Tot seguit segueixes fins al final i ja trobaràs la R0. Manel&Ita

2. No ho havia vist, com està explicat en mig de les fotos i no al començament, no m'he adonat. Perdó. El Col.lecionista de vies