dimecres, 12 d’octubre del 2022

Sant Llorenç del Munt - Paret Oest del Cap de Mort - Via Abbey Road 12/10/2022

Aprofitem unes horetes del matí per aprofitar i anar al jardí de casa a fer una escaladeta curta però força interessant.

La Paret Oest del Cap de Mort té uns quants itineraris i que donat la curta aproximació resulten interessants per quan disposes de poc temps, ja sigui el matí o a la tarda. Pel mati estarem a l'ombra i per la tarda tindrem sol.

Havíem vist diferents post de companys que l'havien fet i la deixaven força be. Així que avui la treure'm de les pendents i la passarem a les fetes.

Ens sorprèn la bona roca de tot el llarg.

Al inici és força dret, però mirant bé anirem trobant les preses que ens ajudaran anar avançant

L'equipament és amb espits que estan en bon estat

Els passos són bonics i força divertits.

A la part final ens trobarem roca petita però super bona d'escalar.

Aprofito per fer la reunió en una gran savina a la sortida i així en puc penjar per fer unes fotos força interessants.

Ressenya original dels germans Masó.

Aproximació: des del coll del Cavall Bernat amb el Cap de Mort, seguirem pel corriol que va per sota de la paret fins que fa una ziga-zaga i ja veurem la paret a uns 15 metres que pujarem rectes per un lloc que ja es veu xafat i arribarem al peu de la via Mechanical Wonder, després haurem d'anat uns metres a la dreta i trobarem el peu de via una mica penjat.

La Via: itinerari d'un sol llarg amb molt bona roca, ben protegit amb espits, que ens proporcionarà una escalada curta però molt agradable de fer. Recomanable.

1er. Llarg i únic. 25 metres.  6 assegurances,  V, IV+, V, IV.  Des del replanet ja veurem el primer espit que l'arribarem d'esquerra a dreta, després anirem pujant vertical fins el quart espit que anirem a la dreta per un terreny fàcil fins situar-nos a la placa final que superarem gràcies a la bona roca. Reunió en una gran savina a l'esquerra. Des d'aquí podrem fer fotografies al segon.

Descens; des de la reunió pujarem amb una grimpada fàcil fins a trobar el camí. Després, anirem en direcció a l'esquerra i tot seguit trobarem el camí de baixada que ens portarà al Cavall Bernat.

Material: 8 cintes exprés, baga per una savina, + R.

Obertura: 19/03/2000 per Òscar i Albert Masó.

1. Veig que el genoll va fent bon engranatge mestre. M, analegro moltissim. Paciencia i bona tornada a la vertical.

1. Gràcies Sergi, anem fent no millor però tampoc empitjora!! Poc a poc!!