diumenge, 16 d’octubre del 2022

Sant Llorenç de Montgai - Paret del Pont - Via Covid-19 - 13/10/2022

Quan baixem de la via Del Salla Gran encara tenim ganes d'escalar així que ens posem a la via Covid-19.

La via comença just a la dreta de la Del Salla Gran.

Un primer llarg potent, però amb roca molt bona que permet anar fent prou bé. (Foto Arseni)

La via va trobant els llocs més vulnerables per anar superant petits ressalts, Hi trobarem un parells de tibadetes que ens permetran superar-los.

Els darrers metres, ja una mica menys difícils, podrem gaudir encara més. (Foto Arseni)

L'Ita iniciant el primers metres.  (Foto Arseni)

L'Arseni que puja ràpid al darrera de l'Ita.

Pas estrany en el segon llarg

La Laura contenta, sortint pel dret del 1er. llarg. (Foto Arseni)

Darrers metres del segon llarg.

Per no tornar a fer els ràpels decidim acabar de pujar al cim, així, encara que fàcil, farem una tirada més.

Les vistes del cim són sempre espectaculars.

Foto cim de tot el grup.

Gràcies; Laura, Ferran i Arseni, per fer-ho tot tan fàcil i divertit, un dia per a recordar.

Aproximació:
venint de Camarasa deixem el cotxe una mica abans de creuar el pont, després ja a peu, creuarem el pont i anirem uns metres per una pista que surt a la dreta on veurem com pujar a una cornisa que anant a l'esquerra ens portarà al peu de la via. El nom està al peu de via "rotulat"  en una pedra molt bonica.  5 minuts.

La via: itinerari de dos llargs ben equipats i amb bona roca, el primer supera una placa vertical i el segon segueix un petit esperó  força elegant i bonic. Recomanable.

1er. Llarg: 35 metres. V+, 6a, V+.  Llarg de continuïtat, vertical i molt ben trobat.

2on. Llarg: 35 metres. V+, V, IV+, V.  Segueix un petit esperó molt bonic, però només començar trobarem un pas estrany però ben assegurat.

Descens: en ràpel per la mateixa via, o podeu fer un llarg fàcil fins el cim i baixar caminant per la vessant nord. Camí ben fitat.

Material: 12 cintes exprés + R.

Oberta per: Agustí Sans, Josep Godoy i Josep Escart.