dilluns, 17 d’octubre del 2022

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques de l'Aguilar - Via: 1 Octubre. 16/10/2022

Després de fer la Via Carrero Blanco campeón de salto, baixem amb un ràpel de 60 metres per anar a fer la via 1 d'octubre.

Us deixem la nostra ressenya

Com sempre el nom està ben indicat

Iniciant el primer llarg, una placa mantinguda de V, molt ben trobada.

Arribant a la primera reunió.

El segon llarg té un flanqueig molt bonic des d'on fem aquesta foto a la reunió.

Al final del flanqueig ja podem començar a pujar vertical.

Després del flanqueig seguirem gaudint d'una escalada plaent fins que perd verticalitat.

Ara baixem caminant i ens parem per admirar la nostra senyera que l'han canviat fa poc i fa molt goig.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a l'esquerra arran de paret fins que trobarem la via perfectament senyalada.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La via: itinerari de dos llargs, el primer va per una placa molt bonica i mantinguda i el segon fa un flanqueig a l'esquerra per seguir tot seguit vertical. Aquest flanqueig la fa un xic diferent de la resta de la zona. Recomanable.

1er. llarg: 3o metres. V. Placa bastant mantinguda de V que està molt ben trobada.

2on llarg: 35 metres. V. farem un flanqueig a l'esquerra i després pujarem verticals per una placa molt bonica fins que perd verticalitat.

Material: 14 cintes exprés.

Oberta per: Jordi Homet, 2017

Apa a escalar que el mon s'acaba!