diumenge, 19 de juliol del 2020

Els Ports - La Gronsa Sud - Via Esperó de la Lluna Plena. 18/07/2020

Fa dies que no quedem amb en Xavier, sembla que li fa il·lusió anar a Els Ports, podrem escalar a la ombra a la Cara Sud de la Gronsa, així que baixem a dormir a Horta de Sant Joan i així al matí podrem començar aviat.

Una vista de la Paret Oest de la Gronsa Sud. L'esperó central és per on va la via.

Des del punt més alt del bosquet sortim per unes rampes esmolades per l'aigua fins a la reunió sota del bloc gros.

Un cop situats a l'esperó la cosa ja es posa més dreta.

Entrant a la segona reunió.

Fent la tercera tirada.

Com ens hem repartit entre els 3 la via, En Xavi ha fet les dues primeres, jo les dues del mig i l'Ita les dues últimes.

Les Moles del Don just davant nostre.

Cada cop és més bonic.

Entrant a la tercera reunió, un llarg bonic i amb bona roca, menys els darrers metres.

El quart llarg va a l'esquerra voltejant un tram balmat i de mala roca de l'esperó.

Passos bonics i difícils.

L'Ita fent el cinquè llarg, sense dubtes el més bonic.

En la darrera reunió.

La reunió al cim.

Una bona vista del cim.

Aproximació: agafarem la carretera que va a l'Àrea de Picnic La Franqueta, aproximadament en el quilòmetre 7,2, a la nostra dreta, trobarem una àrea per poder deixar el cotxe. Des d'aquí seguirem el camí dels Estrets fins sota la Gronsa Sud, veurem un bosquet que puja fins ben amunt, per la dreta podrem grimpar fàcilment fins a la Ro.

Via: segueix un esperó molt mercat fins el cim, las via està equipada amb parabolts, però caldrà portar un joc l'aliens i els camelots mitjans per reforçar algun llarg. Per nosaltres la més maca de les que em fet.

1er llarg: 50 metres, 1 pitó.  III. Des del bosquet veurem un bloc gros i l'arbre de la primera reunió, pujarem verticals en tendència a la dreta i poc abans d'arribar a la reunió trobarem un pitó.

2on llarg: 40 metres. IV+, V, IV. 4 parabolts.  El primer parabol està força amunt de la reunió i haurem de pujar una mica fins uns blocs i després entrar plenament a l'esperó  que seguirem fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres IV+, 2 parabolts. Seguirem pujant per l'esperó fins un punt que ens obliga anar a la dreta per una especie de diedre. Podem reforçar el llarg amb una savina i un parell d'assegurances flotants.

4art llarg: 35 metres, V, V+, IV+. 5 parabolts i 1 pont de roca.  Sortim a l'esquerra de la reunió fins un bloc on podrem posar un pont de roca, després seguirem verticals i tot seguit a l'esquerra. Ara ens trobarem amb passos fins i drets, però ben assegurats. Tot seguit es tomba i entrem en terreny més fàcil fins a la reunió al fil de l'esperó a la dreta.

5è llarg: 60 metres: IV+, 5 assegurances. Seguirem pel fil de l'esperó tota l'estona, amb molt bona roca i amb una escalada plaent.

6è llarg: 50 metres: IV+ 3 parabolts. Sortim verticals amb una roca excepcional que en permet gaudir els passos drets de la tirada d'allò més. Després, ja per terreny més fàcil fins a la reunió. Des d'aquí una grimpada fàcil fins el cim.

Descens: Ràpel de 30 metres per la vessant Est i després passarem un collet que ens portarà a la vessant oest i anirem baixant primer per una canal, després per un tram amb cordes fixes i després ja per roca fins el camí dels estrets. La baixada està marcada amb padrons.

1. Enhorabona! i jo que tenia aquesta zona solament com per a l'hivern....

1. Millor la primavera i la tardor, però aquestes vies estan a la Cara Oest i de baixada sempre et pots banyar als gorgs dels estrets.