dilluns, 6 de juliol del 2020

Canfranc - Col de los Ladrones - Via Rudolfs - sortint per la Apocalipsis - 03/07/2020

Després de que al matí hem escalat a la Paret de la Sagüeta ara per omplir el dia anem al Col de los Ladrones. Unes plaques que hi ha en una fortalesa molt visible des de la carretera que va de Canfranc a Candanchu.

Seguim per les plaques de calcari, però aquí el primer llarg està més esmolat..

Inici que cal anar en compte, després ja esta molt millor.

Llarg de IV+ superior però que no et deixa despistar ni un pel..

Entrada en diagonal a la reunió.

Dona gust escalar a la tarda i amb aquest entorn tan verd.

El segon llarg més dret i menys assegurat.

Darrers metres de la via Apocalipsis que és per on hem sortit.

En Joan a plena feina.

Cim amb la fortalesa al fons. Una tarda magnifica.

Tot l'equip però no massa ordenat.

Ara si foto d'equip com cal.  No cal que us diguem que ens ho hem passat molt bé. Amb companys com en Joan , en Ferran i l'Arseni es pot anar a la fi del mon...

Ressenya de les vies més assequibles

Bona ressenya del blog eskalatzencas.blogspot.com

Aproximació: sortint de Canfranc estació en direcció a Candanchu, trobarem una corba a l'esquerra molt marcada, només passar-la veurem que surt  una pista que creua el riu. Seguirem per la pista 1 quilometre aproximadament fins que en un corba a la dreta veurem que surt una pista en mal estat. Aquí deixarem el cotxe. Després per aquesta pista que hem trobat seguirem fins a peu de via 10 minuts.

La Via: Via que la marquen assequible, però on caldrà reforçar l'equipament amb algun friend. De totes maneres nosaltres hem sortit per la via Apocalipsis, que el darrer llarg és força difícil però molt bonic.

1er Llarg: 30 metres 4c.  Comencem i està força polit, cal anar en cura, quan es posa més dret, ja trobem presses molt franques i que sense perdre l'atenció, podrem anar pujant fins a la reunió en una especia de cova.

2on llarg: 50 metres. 5c, 6a ( la darrera part).  Sortim verticals de la reunió amb una pressa extraordinària que ens farà gaudir del ple de l'escalada. Quan arribem amb un parabolt molt gran (diuen que són posats per l'exercit) anirem un xic a l'esquerra fins un pitó, després seguirem vertical fins un altre parabolt sota d'un sostret, ara nosaltres hem pujar en tendència a l'esquerra fins arribar una reunió on hi ha una gran cadena. D'aquí, en lloc de fer reunió hem tornat a la dreta a trobar els parabolts de la via Apocalipsis, que seguirem verticals amb passos molt difícils i agreujats pel fregament de les cordes. Aquests darrers metres són per una placa molt fina, on cal anar d'adherència i confiar amb els peus. Hi ha una reunió, però millor agafar una cadena i arribar en una altra reunió a la dreta que és molt més còmoda.

Material: 14 cintes. Un friend mitja pot anar bé. Nosaltres no hem posat res.

Descens: Caminat fins el cotxe per la pista principal. També podem agafar un corriol que baixa més directe. En qualsevol cas de 10 a 15 minuts.