dijous, 23 de juliol del 2020

Ripollès - Coll Roig - Via Diedre tall d'Oca sortint per Ullets d'esmeralda - 22/07/2020

Avui, som una bona colla que anem a escalar a Coll Roig; en Ferran, l'Arseni, en Miquel i nosaltres dos. Arribem des de diferents llocs, però coincidim a l'aparcament a la mateixa hora. Fent una mossegada ràpid i anem al peu de via.

Realment volíem fer la Via Ullets d'Esmeralda, però " la cabra tira al monte" i sense adonar-nos ens posem  en el Diedre tall d'oca. Resulta que en Miquel és un dels obridors de la via i no se'n recorda de res. Coses de l'edat, jejeje!!.

Una bona vista de la paret.

L'Ita decidida iniciant la via. (Foto Arseni Lago)

Els primers metres són divertits.

Iniciant el segon llarg, només comença ja es posa força exigent.

Costa de trobar la manera de posar-te a la paret. A la dreta hi ha una bona fissura però que està força mullada, i a la paret la roca està escamosa per l'aigua i no dona massa confiança. Després no saps si és millor encaixar l'espatlla o fer una mica de bavaresa. Al final anem combinant diferents tècniques i posant algun peu en una baga. (Foto Arseni Lago).

En Miquel lluitant amb la seva via...

En Miquel i l'Ita gaudint dels canalons de la segona part de la tirada. Sense dubtes una passada.

En Miquel entrant a la segona reunió.

Aquests darrers metres abans de la reunió són tan bonics que ens hi fem fotos tots.

En Ferran mirant con fer els darrers passos. (Foto Arseni Lago)

Ara ja estem a la 3a tirada dels Ullets d'esmeralda.

Entrant a la 4a reunió de la combinació que hem fet.

En Miquel fent el darrer llarg.

Uns passos més i reunió. Roca excepcional.

Aquí tots hem anant més lents per gaudir dels passos.

Aproximació: des de Coll Roig seguirem un corriol fins una tanca que la passarem i seguirem pujant per una tartera amb pedres sicades, després seguirem per sota de la paret fins al peu de via.

Combinació de vies: Ha estat una combinació que ha quedat prou bé, la llàstima ha estat que no ens hem vist en cor de fer el darrer llarg del Diedre tall d'Oca. doncs es veu un llarg preciós. Des d'aquí hem anat amb un flanqueig fàcil fins a trobar la darrera part dels Ullets d'esmeralda. Tota la via ha estat reequipada amb sellaments. Tot un luxe.

1er llarg: 25 metres. IV, Vè. Un llarg per situar-te i gaudir dels passos d'una placa amb roca extraordinària.

2on llarg: 35 metres. Ae/Ao 6a (6b en lliure). El segon llarg té una primera part obligada i estranya, desprès, quan ja entrés en els canalons, la cosa fa un canvi important, i passa d'una escalada dura a una escalada difícil però preciosa, on l'adherència dels peus és la clau per gaudir d'aquesta part.

3er llarg: 25 metres I, un canvi de reunió.

4art llarg: 30 metres, III, IV+. Des de la reunió anirem a l'esquerra amb un flanqueig primer fàcil i després un xic més difícil per superar un bloc i empalmar amb el 3er llarg dels Ullets d'Esmeralda.

5è llarg: 40 metres, III, IV, III.  Sortim per l'esquerra de la reunió per terreny un xic brut fins que agafem un esperonet que seguirem fins un punt que fa un collet i crestejant tot seguit arribarem a el cim.

Descens: baixarem per un corriol que primer va en direcció oest i després baixa en direcció sud fins arribar al Coll Roig.

Material: 12 cintes, algun Alien pot ajudar en algun pas complicat, i un estrep també pot ser útil.

Ens ho hem passat bé fent una combinació de vies, hem rigut molt, i lo millor de tot ha estat la companyia.

1. Pel comentari d'uns amics que l'han feta (en Ramir i na Laura), el darrer de la Tall d'Oca no te res a veure amb la graduació dels 2 llargs de sota: força més assequible. Sembla que la graduació de la via sigui feta des del cotxe...

1. Gràcies Carles pel teu comentari. Nosaltres només hem graduat la part que hem fet. El darrer llarg l’hem graduat d’avord una ressenya d’uns que l’han fet. Des-de sota es veia molt difícil i per això no vàrem seguir. Si dius que és una menys difícil hi haurem de tornar.