dimarts, 21 de juliol del 2020

Montserrat - Gorra Frígia - Via Stromberg - 20/07/2020

Un cop a l'any, i quan la calor és fa notar, ens agrada acostar-nos a la Cara Oest de la Gorra Frígia i repetir la Via Stromberg, doncs és una via que té el seu encant, amb passos bonics, i on no acostuma a fer tanta calor.

Tot i que la previsió meteorològica era bona, amb sol a Montserrat. Només baixar del Funicular de Sant Joan, ja veiem que està força nuvolat.  Poc ens pensàvem que tindríem una mica de vent i petits ruixats, que en algun moment, fins i tot, ens faria dubtar de seguir pujant. Res important, però lo just per generar dubtes.

La via va per la dreta de tot.

Els primers passos cada cop costen un xic més, doncs poc a poc l'entrada es va polint.

Passat els primers metres gaudirem d'una escalada vertical i bonica. L'Ita avui ha fet la primera i la segona tirada juntes. Una bona combinació, millor que fer la segona i la tercera juntes com altres cops havíem fet.

Arribant a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg força vertical.

Anant a cercar la balmeta que hi ha sobre meu, on trobarem un pas que haurem de tibar un xic.

Entrant a la tercera reunió.

El quart llarg amb un tram dret al sortir de la reunió, però que ràpidament perdrà verticalitat fins a la reunió.

Pas de sortida de 6º o A0.

La darrera reunió.

Lligat a la creu....

Avui és el seu dia, doncs és Santa Margarita i ho celebrem amb aquesta escaladeta.

Aproximació: Des del Funicular de Sant Joan seguirem el camí de Sant Jeroni fins just passar La Gorra Frígida que trobarem una canal molt marcada. Pujarem uns metres per la canal i ràpidament arribarem al peu de via.

La Via: via molt ben equipada, ideal per dies de calor on podreu gaudir d'una escalada plaent i una dificultat màxima obligada de Vè.

Descens: per la vessant est, amb un ràpel de 25 metres i un segon de 50 metres. Després baixarem la canal que ens deixarà altra cop al camí de Sant Jeroni.