dimarts, 29 de març del 2022

Montserrat - Paret de la Codolosa - Via Ermità de la Codolosa - 28/02/2022

Fa uns dies en Jordi Pina preguntava per les xarxes socials per una via que anava a l'esquerra de la via Reincidents, hi va haver-hi diferents respostes, però en Joan Asin en el seu bloc va desfer tota mena de dubtes. Així que tenint les coses clares aquest dilluns aprofitem per acostar-nos-hi.

El primer llarg segueix per un diedre fins a la primera reunió de la Via Reincidents. El diedre està equipat amb ponts de roca, i bagues falcades amb algun tac. Tot curiós.

Entrant a la reunió.

Una mica de xemeneia per entrar en una canal força bruta que ens portarà a la 2ª reunió.

En el tercer llarg, em pensava que seria més bonic.

Força ben equipat, però en algun tros haurem de tibar força sinó volem tocar la canal de la dreta.

Una grimpadeta per un petit esperó ens portarà al peu de l'Agulla de la Balconada.

Mirant per on va la cinquena tirada

Iniciant el cinquè llarg, força ben trobat.

Roca bona i una certa verticalitat li donen  interès en aquesta part de la via.

Mirant els passos verticals del darrer llarg

Terreny vertical i una roca per gaudir, tot i així té els seus passos a mirar

Arribant a la darrera reunió

Ara em toca pujar i està clar que des de sota tot es veu més fàcil.

Festival de cabres i totes amb bona cornamenta

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Drassera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de la Paret de la Codolosa, després passarem pel peu de les primeres vies i al fons trobarem un corriol que ens portarà al peu de les vies que estan més a la dreta. La via comença just a l'esquerra i segueix un diedre que veurem equipat amb bagues.

La Via: itinerari equipat,  amb una primera part no massa agraciada i més interessant la part de l'Agulla de la Balconada. Tot i així, podreu passar un matí distret. Per col·leccionistes.

1er llarg: 45 metres. III, IV, III+, IV.  pujarem per un diedre equipat amb bagues que ens portarà a la primera reunió de la via Reincidents.

2on llarg: 20 metres. IV, II.  Superem una petita xemeneia i després seguirem per una canal per terreny fàcil i un xic brut.

3er llarg: 35 metres. V+, 6a/Ao, V+, V, IV, II. Pujarem per l'esquerra de la reunió per creuar ràpidament a la dreta i anar a buscar una fissura que ens permetrà superar un tram complicat. (Atenció amb la llastra de la dreta, millor no tocar-la) després pujarem per una placa que cada cop és més fàcil fins a sortir per un  tram brut fins a la reunió.

4art llarg: 25 metres. III, IV, I.  Seguirem el fil d'un esperonet fins a superar un ressalt, després caminant anirem a buscar la reunió a l'esquerra, just al peu de l'Agulla de la Balconada.

5è llarg: 20 metres. V, IV.  Superem una placa un xic vertical i després per terreny més fàcil fins a la reunió.

6è llarg: 15 metres. V. V+, V. sortim per l'esquerra de la reunió i fem uns passos per un diedre fins que puguem entrar a la placa de l'esquerra. Després seguirem vertical en tendència a l'esquerra fins a la reunió.

Descens: des del cim farem un ràpel per la cara sud-oest de 25 metres. Després anirem seguint unes vires a l'esquerra fins a trobar la Drecera del Fra Garí.

Material: 10 cintes exprés + R

1. Felicitats Manel i Ita ! Una via que restava en l'anonimat a causa de la seva furtivitat, nosaltres la vam repetir el juny del 2019 amb el Cuc i el Sanz, però no la vaig piular aleshores, veig que actualment és ben pública, però penso que no tot s'hi val....

1. Gràcies Jaume, no sabia res de que estava oberta sense permís del patronat. Nosaltres vàrem veure la part de dalt un dia sortint d'una altra via i després vàrem veure la publicació d'en Joan Asin i hi varem anar.