dilluns, 28 de març del 2022

Montserrat - Serrat Inferior d'En Muntaner - Via FCE 25/03/2022

Després de fer la via Punto Club i per tal de complimentar el matí fem aquesta via d'un sol llarg que està a la dreta en el mateix cingle.

Fotografia que us ajudarà a situar la via.

No hi ha dubte, som al peu de via.

Iniciant la primera tirada i única de la via.

El darrers metres, ja molt més fàcils.

Una bona vista sobre La Pastereta

Una bona vista sobre l'Artiga Alta; Trió del Mig, i Trió Est dels Pollegons.

i baixant no deixem d'admirar El Frare de Baix del Clot de la Mònica.

Bona ressenya dels Germans Masó.

Aproximació: des de l'aparcament de la Vinya Nova seguirem la pista que va a Collbató fins que arribarem a una esplanada que a la nostra esquerra surt el camí de l'Artiga Baixa. Seguirem aquest camí, (marques blaves) fins que ens situarem a la vertical del Frare de Baix, just on el camí tomba en direcció est. Veurem un gran pi i una fita que ens marcarà un corriol que va pujant per diversos bancals amb espones de pedra seca, i que va seguint el peu de la cinglera. La Via és l'última d'aquest cingle. Inicials al peu de via.

La Via: itinerari d'un sol llarg senzill i amb bona roca que us pot servir per complimentar amb la via Punto Club.

1er llarg: 30 metres. IV, III.  3 parabolts.  Sortim verticals fins situar-nos sobre un gran bloc, després seguirem verticals fins una gran savina on farem reunió.

Descens: podem baixar caminant anant a buscar un corriol fitat que ens deixarà amb Camí de l'Artiga Baixa que seguirem fins arribar al punt de pujada. També, podeu baixar en ràpel per la mateixa via.