diumenge, 27 de març del 2022

Montserrat - Serrat Inferior d'En Muntaner - Via Punto Club 25/03/2022

Després d'uns dies de temps mogut, per fi podem sortir amb l'esperança de que no ens mullarem, i amb una mica de sort, fins i tot, tindrem una mica de sol.

Pel temps que disposem toca cercar en les vies pendents alguna cosa curta i amb poca aproximació i així que avui anem el Serrat Inferior d'En Muntaner a la via Punto Club.

Malgrat que la via és curta, té un traçat que aprofita molt bé la excel-lent roca d'aquest pany de paret.

Un foto que facilita la seva localització.

Ja som al peu de via i les inicials marquen l'inici.

Abans de començar a escalar haurem de fer el Tarzan...

Després ja per bona roca i pressa petita anirem gaudint de l'escalada.

Uns passets abans d'entrar a la reunió.

Iniciant el segon llarg amb una roca d'escàndol

Els darrers metres abans d'arribar al final de la via.

Com que ens hem quedat amb ganes, fem un ràpel per anar a fer la via del costat.

Bona ressenya dels germans Masó.

Aproximació: des de l'aparcament de la Vinya Nova seguirem la pista que va a Collbató fins que arribarem a una esplanada que a la nostra esquerra surt el camí de l'Artiga Baixa. Seguirem aquest camí, (marques blaves) fins que ens situarem a la vertical del Frare de Baix, just on el camí tomba en direcció est. Veurem un gran pi i una fita que ens marcarà un corriol que va pujant per diversos bancals amb espones de pedra seca, i que va seguint el peu de la cinglera. La Via és la penúltima d'aquest cingle. Inicials al peu de via.

La Via: itinerari curt, equipat amb parabolts i amb una roca excel.lent on hi trobareu passos bonics que justifiquen l'excursió.

1er llarg: 25 metres. IV, V-. Pujarem per un arbre per poder entrar a la roca, després anirem pujant en tendència a la dreta, per roca bona i amb passos bonics fins a la reunió.

2on llarg: 20 metres. III, IV, V-. Sortim verticals per terreny fàcil però amb una roca excel.lent, dreprés anirem a l'esquerra a buscar un ressalt més vertical que ens portarà al cim. Abans d'iniciar el ressalt podrem posar un camelot del 1 #.

Descens: podem baixar caminant anant a buscar un corriol fitat que ens deixarà amb Camí de l'Artiga Baixa que seguirem fins arribar al punt de pujada. També, podeu baixar en ràpel i fer l'altra via del costat.

Material: 10 cintes + R i un camelot del 1#.