dijous, 31 de març del 2022

Montserrat - Collbató - Cam Nou Barris - Via Mal Pas 29/03/2022

Avui aprofitarem per repetir una via que feia uns anys que ja havíem fet, però amb la previsió de temps anem a lo segur.

Els primers metres de la via

Arribant a la primera reunió

Iniciant el segon llarg, una roca boníssima.

Malgrat que no és difícil l'escalada resulta plaent

Començant el tercer llarg, només començà ja veiem que la dificultat augmenta però que gaudirem d'allò més.

Anant a buscar el sostre que tenim a sobre que sortirem per la dreta gràcies a unes bones presses.

Just a l'esperó gaudint d'una escalada difícil però al mateix temps molt bonica

Uns passos més i cim.

Aproximació: Des del Carrer dels Graus, on aparcarem, pujarem per un tros cimentat fins arribar a una tanca que surt una pista en direcció a l'oest, hi ha un moment que sembla que vagis a entrar a un tancat d'una casa, però la pista segueix, arribarem en un pla i seguirem ara en baixada fins que trobarem un corriol a ma dreta que s'enfilarà fins a peu de via. 15 minuts.

La Via: itinerari de tres llargs que supera uns ressalts per anar a buscar un esperó a ma esquerra que li dona l'al·licient a la via. Bona roca i bon equipament. Recomanable.

1er llarg: 25 metres. V+ .Superem una placa fins arribar el cim d'un ressalt.

2on llarg: 35 metres. IV, III, I.  Primer baixarem un xic i entrarem a la placa que seguirem fins al final on trobarem una reunió, des d'aquí anirem caminant a l'esquerra fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres. V+, IV+, 6a/Ao, V+, 6a/Ao.  Superem un tram molt vertical i després anirem a la dreta fins situar-nos sota el sostre on trobarem un pas força difícil per arribar-hi. De sota el sostre baixarem un xic per situar-nos a la vessant dreta, després seguirem vertical gràcies a unes bones presses fins entrar en una reunió. Nosaltres no l'hem fet. Des d'aquesta reunió sortirem per la dreta per situar-nos al fil de l'esperó que seguirem fins el cim.

Descens: baixarem amb un ràpel de 25 metres, després desgrimparem fins a trobar una línia de dos ràpels de 25 metres que ens portaran al peu de via.

Material: 14 cintes exprés + R.

1ª Ascensió: any 2007, per Imma Ribas i Josep Moragas.