dimecres, 2 de març del 2022

La Juncosa de Montmell - La Creu de Montmell - Via Integral del Sol i de la Lluna 01/03/2024

Quan divendres passat vàrem veure un post d'en Joan Asin ja vàrem dir que el proper dia que puguem hi aniríem. (Gràcies Joan per divulgar-ho). Avui ha estat el primer dia i així que ja hem fet camí cap a La Juncosa de Montmell, un poble molt bonic del Baix Penedès.

La punta de l'esquerra és el Castell de Montmell i la de la dreta La Creu del Montmell. La via que us expliquem avui puja a la Creu del Montmell.

L'escampada a peu de via.

Comencem el diedre del primer llarg, molt ben equipat amb espits i pitons.

Passos molt bonics de diedre amb molt bona roca. A nosaltres ens ha recordat una mica els Moions.

Un dia fantàstic sense gens de fred.

El segon llarg segueix per un diedre amb tendència a la dreta.

Iniciant el tercer llarg per l'esquerra de la reunió. No feu com nosaltres que hem sortit per la dreta i hem fet un llarg i mig per acabar baixant en ràpel un altre cop a la segona reunió. Hem anat massa ràpid i no hem mirat la ressenya. De totes maneres el llarg que hem fet no està malament i volíem sortir per dalt per una xemeneia, però després de fer uns metres hem trobat un mosquetó abandonat i he intentat seguir però del següent espit només hi havia el forat i no portàvem friends adequats per sortir directe. Així, que hem aprofitat el mosquetó per baixar fins a la reunió i després un ràpel de 15 metres.

El quart llarg hi ha una petita bavaresa amb una roca que fa mal a les mans que li dona un bon atractiu en aquesta tirada.

Fa goig trobar un pitó com aquest.

Després pugem fins a la creu.

Mirant cap a ponent podrem veure el Castell de Montmell

I baixant l'església romànica. No us la deixeu perdre.

Malgrat si van fer treballs de restauració està força malmesa.

No deixeu de visitar-la és una petita joia del romànic català.

Aproximació: des del poble La Juncosa del Montmell anirem en direcció a ponent i al cap d'uns metres trobareu una pista asfaltada i després de terra que us portarà fins una àrea recreativa. Des d'aquí pujarem una mica i trobarem un corriol amb senyals explicatives de les plantes que va en direcció a l'est. El seguirem fins que podrem pujar rectes fins a peu de via.

La via: itinerari que ens ha agradat més de que l'idea que ens havíem fet. Quatre llargs curts, però tots amb passos bonics i amb un bon equipament.

Descens: des del cim de la Creu de Montmell caminarem uns 20 metres en direcció est i trobarem el camí que va baixant en direcció oest. Passarem per l'església i després seguirem baixant fins que trobarem un camí més ampla que ens tornarà a l'àrea recreativa. Hi ha senyals de punts blaus.

1er llarg: 20 metres. IV. IV+, V. IV.  Pujarem pel diedre generosament equipat fins a la reunió en un còmode replà.

2on llarg: 20 metres. IV+,  Sortim per la dreta de la reunió i anirem pujant en lleugera tendència a la dreta fins a la reunió.

3er llarg: 20 metres. III, IV.  Sortim per l'esquerra fins entrar en una especie de canal, després va buscant unes plaques fins la reunió.

4art llarg: 20 metres. III, V, IV. Des de la reunió pujarem un bloc (pont de roca) i després anirem a la dreta a trobar un bavaresa que superarem i seguirem per un esperonet fins a la reunió. Des d'aquí pujarem caminant fins a la creu.

Material: 8 cintes exprés + R. Via totalment equipada.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!