diumenge, 3 d’abril del 2022

Vilanova de Meià - Paret del Pelat - Via Eva Solans 2/4/2022

En Ramin ens diu que si ens fa il·lusió anar a la Via Eva Solans que havia fet el dimecres amb el Joan Asin, li fa il·lusió repetir-la amb la Laura, no ens ho pensem massa i ràpidament ens apuntem.

Arribem a peu de via i fa un fred que pela i el vent encara incrementa la sensació de fred, per postres a la via no hi toca el sol i no hi tocarà fins a migdia. Així que fem estona, fins que de cop i volta venen dos cotxes més, l'efecte crida es fa notar. Així que sortim ràpids per ser els primers.

A peu de via ens toca el solet, i ja som 9 persones. Aquesta via tindrà èxit. En Ramir que se la coneix comença i va ràpid a fer el primer llarg i al darrere de la Laura sortim nosaltres.

Un llarg amb bon canto però molt arrodonit i amb molt fred, així que faig parell de passos i ja m'agafo i faig Ao.

Emparrats al primer llarg

Sortint per entrar a la primera reunió.

Un segon llarg més fàcil que es fa molt ràpidament.

Iniciant el tercer llarg, amb les mans fredes té un plus.

Els passos són bonics i molt ben trobats.

Uns passets més i reunió (Foto de la Laura)

Quan li toca a l'Ita ja li toca una mica el sol, tot un luxe, però el fred es nota igualment.

Pas molt bonic d'entrada a la reunió.

L'Ita iniciant el quart llarg. (Foto de la Laura)

La Laura en plena feina en el quart llarg.

Abans d'entrar a la reunió hi ha un pas llarg i a l'Ita li costa, però al final, com sempre, s'en surt i molt bé.

Entrant a la reunió.

Iniciant el cinquè, espero que em toqui el sol, la roca es veu molt bona.

La Laura treballant un petit ressalt.

En aquest punt trobarem el pas més difícil, que no obligat, del cinquè llarg.

Això ja s'acaba. (Foto Laura)

Sortint del darrer llarg.

Malgrat el fred, ha estat una escalada bonica, per gaudir, ben equipada i lo millor: la companyia. Ens ho hem passat molt i molt bé, segur que repetirem.

Aproximació: des de Vilanova de Meià seguirem la carretera que va a Roca d'Arcs i passat un rebolt molt pronunciat a l'esquerra trobarem una pista que va a la Font Blanca, seguirem per la pista passant la font, després a uns 300 metres trobarem un lloc per aparcar. Des d'aquí tornarem uns 100 metres enrere fins que veurem una gran fita que ens indica un corriol, l'anirem seguint fins a peu de via. 10 minuts.

La Via: Via de la factoria d'en Juan Gutiérrez, ben equipada, amb un itinerari lògic i molt ben trobat, on podreu gaudir d'una escalada "Love Climbing", que segur que us agradarà. Molt recomanable. Orientació sud, no li toca bé el sol fins a migdia.

Descens: des del cim, anirem seguint unes fites en direcció oest i després baixarem en direcció sud fins a trobar una Ferrata que ens portarà quasi a peu de via.

1er llarg: 30 metres. 6b (V+/Ao) IV.  La primera tirada segueix un esperó molt marcat, la roca es bona però les presses són força arrodonides, però quan no podeu anar en lliure podeu anar amb Ao.

2on llarg: 25 metres. V. Ara seguirem un diedre molt marcat fins a la reunió.

3er llarg: 15 metres. V, 6a+ (V+/Ao) V.  Seguim pel diedre i trobarem un pas un xic més difícil on s'estreny, després sortirem a la dreta fins a la reunió. La segona i la tercera tirada es podem empalmar molt bé.

4art llarg: 10 metres. V. Sortim verticals i ràpidament anem en tendència a l'esquerra fins a la reunió.

5è llarg: 30 metres. 6a, (V+/Ao) V+, V.  Sortim per l'esquerra amb molt bona roca, després pujarem vertical per una placa un xic més vertical amb uns passos de forats, després superarem un ressalt i anirem a la dreta per entrar en una placa preciosa fins a un diedre de sortida. Reunió en una savina.

Material: 14 cintes exprés + R.

1ª Ascensió: 5/3/2022 per Miguel Angel Garcia i  Juan Gutiérrez,

Dificultat: 6b/Ao 0bligat V+/Ao

1. Felicitats Manel i Ita ! La via deu quedar a l'esquerra del tot oi? passat la Sangre Azul o abans?
    Amb fred a les mans s'escala diferent....sefur que hi torneu amb caloreta.

1. Gràcies Jaume, aquesta via no està a la Roca dels Arcs, sinó a la Paret del Pelat, sobre mateix de la Font Blanca. Segur que hi tornarem amb menys fred.