divendres, 8 d’abril del 2022

Malanyeu - Paret del Devessó - Combinació de vies: Tal Faràs Tal Trobaràs i Monges Mascles 07/04/2022

Dijous al sol, i molt ben dit avui, doncs per fi tenim temperatures de primavera. El dia es presenta d'allò més bonic.

El Pedraforca sempre té una visió espectacular des de Malanyeu.

Avui anem el pany de paret més bonic de la Paret del Devessó, repetirem la via Tal Faràs Tal Trobaràs i després en lloc de sortir per la Gruyère sortirem per la Monges Mascles, una combinació de vies ben diferents, però ambdues amb una roca excel.lent.

Comença l'Ita va força concentrada en aquest llarg, doncs malgrat es pot reforçar amb assegurances flotants, el llarg té els seus passets.

De segon en el primer llarg, repetir vies i un cop han passat uns anys, fa que ho trobis tot un xic més difícil.

Un segon llarg preciós fins arribar al tram fàcil i de vegetació, però tot i així, és un llarg molt interessant de fer.

Parem un xic a beure aigua al peu de la Monges Mascles

Un llarg excel.lent trobat, on l'Ita es sent com a casa i poc a poc el fa molt bé.

Sembla que els forats han estat posats just on fan falta, una passada.

Els últims 5 metres per arribar al cim

La darrera reunió.

Foto cim de record d'aquest matí tan agradable que hem passat, un cop més, a Malanyeu.

Us deixem la ressenya d'aquesta combinació de vies.

Aproximació: poc abans d'arribar al poble trobarem uns contenidors a ma esquerra on deixarem el cotxe. Uns metres més endavant trobarem una pista que baixa a ma esquerra, anirem baixant fins a trobar una tanca a ma esquerra que ens portarà en un camp, al final surt una pista que baixa fins un riu, el creuem i comencem a pujar per la vessant de la paret, anem seguint unes fites fins a trobar un camí transversal que ens portarà al peu de via. La via comença al costat esquerra de la via Stoc de Coc, pont de roca visible a uns 10 metres.

1er llarg: 45 metres. IV+, V, V-, 3 parabolts i 4 ponts de roca en bon estat. Començarem vertical però en tendència a l'esquerra per anar a buscar un pont de roca visible, abans però, podreu posar un bon friend. Després del pont de roca arribareu en una fissura que també podreu posar alguna cosa i des d'aquí ja és qüestió d'anar fent i gaudint dels passos.

2on llarg: 50 metres. V, V+, V, III. 3 parabolts i 1 pont de roca.  Sortim verticals i anem fent amb passos molt bonics, però difícils, fins que arribarem a un pont de roca molt prim després d'un bon pitó, ara anirem un xic en tendència a l'esquerra fins que veurem que podem anar a buscar una zona boscosa, on encara podrem fer uns passos per la roca i després pel bosc fins a la reunió.

3er llarg: 45 metres V+.  Sortirem verticals i anirem un xic a l'esquerra i després a la dreta entre el primer i el segon parabolt, després entrarem plenament a la placa que anirem seguint amb passos molt bonics encara que difícils, tot i així gaudirem d'una escalada sensacional gràcies a la qualitat de la roca, i a la seva verticalitat. Reunió prèvia a uns metres abans del cim que hi arribarem amb una grimpada fàcil.

Descens: seguirem per la cresta fins una masia on surt una pista que seguirem fins a creuar el riu i després per l'altra basant fins arribar al cotxe. Un passeig de 30 minuts per amb un entorn immillorable.

Material: 15 cintes exprés i jocs de friends.

1ª Ascensió: Tal Faràs Tal Trobaràs per Amadeu Pagès, J. Armengol, l'any 1987 i Les Monges Mascles per J. Cunill i J. Francès, l'any 2003.