divendres, 4 de març del 2022

Montserrat - Collbató - Els Graus - Via: D'en Pitu - 03/03/2022

Per tal d'aprofitar unes hores al matí, anem a Collbató per fer una vieta que ja havíem fet fa 9 anys, quasi dia per dia i com ens va agradar avui hi tornem.

Només comença ja ens recordem que la roca és excepcionalment bona.

El primer llarg és el més senzill però tot i així té passos molt bonics.

El segon llarg va buscar superar un ressalt un xic desplomat.

Repetir les vies té un problema, que notes que et costa més fer els mateixos passos que l'anterior vegada, l'edat es fa notar.

Sortint del ressalt que hi ha abans d'entrar a la reunió, que malgrat és molt curt té un bon pas.

L'Ita fent el tercer llarg que supera molt bé sense fer Ao.

Un llarg preciós per gaudir pas a pas.

Un cop superat els primers metres difícils on tens que tibar fort, després es transforma amb una escalada  plaent.

Al costat podrem veure la forma d'un ocell que recorda al picot verd.

El darrer llarg segueix la mateixa tònica d'anar superant ressalts però no tan difícils com les altres tirades.

Contenta arribant al cim

Foto cim contents de repetir altre cop aquesta via curta però intensa i ben trobada.

Aproximació: deixem el cotxe al carrer dels graus i enfilem per la pista que va a l'esquerra fins un petit pàrquing (abans i deixàvem el cotxe, però ara possen unes bones multes). Des d'aquí cal pujar recte amunt fins a la zona de vies curtes, enfilem per una canal, amb l'ajuda d'unes cordes fixes fins al peu de via. Si portem la ressenya amb alguna foto ja ho veureu des de baix.

Descens: Des d'aquí podem seguir pujant caminant i després anar a la dreta, per sota de les vies esportives, fins a trobar la drecera  dels graus que ens portarà al cotxe.

La via: itinerari de quatre tirades curtes, amb molt bona roca, que va superant ressalts amb un equipament adequat. Recomanable.

1er. llarg. 20 metres. IV, IV+. Un llarg curt, no massa difícils però amb passos bonics gràcies a l'excel·lent roca.

2on llarg. 20 metres. V, 6b o Ao V+, V+. Sortim per l'esquerra de la reunió anant a buscar un desplom que superarem en lliure de 6b o amb A0, V+,  hi ha un pas llarg, que pot anar bé un estrep. Després ens quedarà un ressalt amb un pas estrany i difícil, V+.

2on llarg bis. 30 metres. Anirem caminant i grimpant fins a la reunió que la farem en un arbret.

3er llarg. 20 metres.  6a o Ao V+, V, IV+.  per l'esquerra podrem xapar el primer parabolt i així podrem forçar el 6a ben assegurats, després encara tindrem uns passos fins el segon. D'aquí anirem  en diagonal a la dreta buscant la millor roca de la placa que ens portarà fins a la reunió.

4art llarg. 20 metres. IV, V+, IV, V. Sortim rectes i arribarem en un replanet, sobre mateix tenim un pas desplomat a superat i que ens costarà un xic arribar al parabolt, un cop superat aquest ressalt anirem a l'esquerra i per terreny vertical fins el cim.

Material: 8 exprés + R. 1 estrep pot ésser d'utilitat.

1ª Ascensió: Josep Moragas, Joan Abril, Ramon Majó, Montse Collado, Gloria Llavador, i Enric Sales en l'any 2008.

1. 😅 La Ita és com un husky, només es nota encordada, arrenca amunt i no hi hà qui la pari 👍👍👍

1. Ja tens raó. Només tinc feina a parar-la😂😂😂

2. Nois, sou uns "tot terreny" Avuí aquí, demà allà....