diumenge, 12 de setembre del 2021

Montseny - Les Agudes - Via El Vol de l'Home Ocell - 05/09/2021

Avui ens ajuntem una bona colla, La Montse Miñano, en Sergi Villar, en Jordi Cevallos i nosaltres dos. Està clar que com més siguem més riurem.

Quan t'acostes a peu de via, l'esperó es veu cada cop més marcat.

Per un camí força ben marcat i amb una bona pendent ens deixarà a peu de via.

Comença la conya, anar em colla té això. Amb aquesta foto del Jordi, estàvem mirant qui portava més material.

El Peu de via no té dubtes.

La Montse ben decidida arrenca a la primera tirada. Farem dues cordades; en Jordi, la Montse i el Sergi que aniran davant i nosaltres que farem els possibles perquè no ens deixin...

La Montse muntant la primera reunió, un xic incomoda per cert.

En Jordi en el pas de sortida de la primera reunió. Un pas força atlètic.

Ara ens toca començar a nosaltres.

Un primer llarg un xic estrany per la roca, tot i així té passos força bonics.  (Foto Sergi Villar)

L'Ita arribant a la primera reunió.

Equipant el pas més impressionant, però no el més difícil.

Iniciant el tercer llarg, una grimpada agradable.

L'Ita en un bon replà on es fa la segona reunió.

Al fons ja ha començat a ploure, però nosaltres estarem de sort i no ens mullarem.

Fem la quarta reunió en un arbre just davant de la reunió de la via. (Foto Sergi Villar)

Iniciant la cinquena tirada, fem un flanqueig a l'esquerra per anar a buscar un esperó.

Sortint dels passos d'Ao, que malgrat es veu força herba els passos són ferms.

Arribant a la cinquena reunió.

Situats a la setena tirada, passos drets amb bona roca et faran gaudir dels darrers metres d'aquesta via.

Tot seguit ja vindrà un diedre que ens portarà a la darrera reunió.

Uns metres més i ja som al cim.

Foto cortesia d'en Jordi Cevallos quan arribem al ressalt on acaba la via.

Poc a poc els núvols ens van envoltant i fins i tot comença a tronar.

Després d'una grimpada fàcil arribem al cim.

Foto contents al cim.

Aproximació: des de Sant Celoni agafarem la carretera que porta a Santa Fe i després a Sant Marçal. Un cop passat Santa Fe i arribats al quilometre 23,8 podrem deixar el cotxe a mà dreta en un petit replà just per dos cotxes.  Des d'aquí ja veurem una fita que marca l'inici del corriol que ens portarà a peu de via. Aquest camí va pujant molt dret amb moltes ziga-zagues i molt ben fitat. Hi ha algunes senyals liles que costen de veure, tot i així si estem atents a les fites arribarem al peu de via en 3/4 d'hora.

La Via: itinerari molt ben trobat, en un entorn preciós, on quedarem sorpresos per alguns passos força difícils i bonics. Equipament just i on haurem de saber aprofitar les possibilitats de col·locar les assegurances flotants. Totalment recomanable.

1er llarg. 20 metres. IV, IV+ 1 pitó. Des de peu de via anirem a cercar un diedre que seguirem fins a la reunió. 1 pitó i un espit.

2on llarg. 25 metres. Vè, IV+, IV. un blog amb una baga. Anem un xic a la dreta i ens situem sota d'un petit sostret, posarem una baga en un bloc enquestat i després un alien verd en un segon bloc.  Aquest pas és més impressionant que difícil, això si és força atlètic. Després trobarem un altre bloc amb una baga ja passada. Seguirem pujant per la fissura i després anirem buscant el lloc més lògic fins arribar al replà on trobarem un pitó i una baga lligada en un bloc on farem la reunió.

3er llarg. 55 metres. II/III. Grimpada fàcil fins un collet on trobarem un arbre per fer la reunió.

4art llarg. 50 metres. II Seguim grimpant fins passar un arbre que hi ha poc abans d'arribar a la reunió que farem  en un espit.

5è llarg. 30 metres. 4 pitons i un espit.  IV, Vè, Ao, Vè. Des de la reunió iniciarem un flanqueig a mà esquerra fins que arribarem al fil d'una especie d'esperó on haurem de seguir flanquejant, ara un xic ascendent fins situar-nos sota dels pitons que superarem amb Ao fins arribar a un espit d'on ja sortirem en lliure fins a la reunió, en aquest tros hi trobarem 1 pitó.  Reunió incomode assegurada amb un espit i que podrem reforçar sense problemes amb assegurances flotants.

6è llarg. 25 metres. Vè. V+, Vè, IV.  2 pitons. Seguirem per una fissura fins sota d'un sostre on trobarem un pitó amb unes bagues, aquí hem de sortir per la placa a ma esquerra fins arribar a l'espit, d'aquí pujarem vertical i trobarem un pitó i després de superar uns passos verticals arribarem a la reunió en un arbre.

7è llarg. 30 metres. Vè, IV, III.  Sortim verticals superant uns ressalts fins arribar a un pitó, després uns passos verticals i  trobarem un segon pitó, des d'aquí ja veurem que la via perd verticalitat i que entra en un diedre fàcil que ens portarà a la reunió amb 2 parabolts. Des d'aquí, ja només ens quedarà una grimpada fàcil de II/III fins el cim.

Descens: des del cim agafarem direcció sud fins arribar a un coll on trobarem indicacions del parc del camí a seguir fins a Santa Fe. Baixarem per una freixeda a la carretera, aproximadament al quilometre 23, només ens queda seguir la carretera fins el cotxe. Descens aproximadament 1 h.

Ens emportem un bon record tant de la via com de l'excel·lent companyia.

Apa a escalar que el mon s'acaba!