dijous, 30 de setembre del 2021

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via Los Chichos - 28/09/2021

Aprofitem que tenim que fer unes gestions a Lleida per passar per Sant Llorenç de Montgai i fer una vieta.

Quan vàrem la via Los 50 de Guti els companys que anàvem aquell dia, en Ferran i l'Arseni varen fer aquesta via i com es veia força bonica la vàrem deixar a les pendents i avui li ha arribat el seu dia.

Quedem sorpresos de com han deixat l'aparcament de la Formiguera, doncs han deixat la roques i l'asfalt de la carretera tot aquí amuntonat. Esperem que sigui una cosa puntual.

Després d'una curta aproximació, comencem la via.

Un primer llarg on trobarem uns passos difícils abans d'entrar a la primera reunió.

Arribant a la primera reunió.

Iniciant el segon llarg que va a buscar un petit esperó.

Començant el tercer llarg caminant.

Només hi ha un petit ressalt fàcil abans d'arribar a la reunió.

El quart llarg és molt bo, i força dret.

Sort que hi ha molt bones presses.

L'Ita gaudint del llarg.

Gràcies que he muntat la reunió un xic llarga he pogut fer-li unes fotos molt boniques.

Els darrers passos abans d'arribar a dalt.

Aprofitem per fer-nos una foto de record al cim.

Aproximació: al peu del Cilindre hi ha un aparcament on deixarem el cotxe, després agafarem un corriol que està molt ben marcat per anar a la ferrata, on haurem de pujar fins a la via del tren i després creuar-la i anar seguint per sota de la Paret de la Formiguera fins un moment que començà a baixar. En aquest punt, ja veurem els parabolts de per on va la via.

Descens: seguirem un camí que va en direcció nord que ens portarà a la via del tren, la creuarem i baixarem fins a trobar un corriol que baixa per la vall fins a l'aparcament.

La via: una via curteta que podrem combinar amb alguna altra del costat, tot i així, està ben trobada i en especial el darrer llarg. Recomanable.

1er llarg. 20 metres. IV, Vè. Des del peu de via veurem un parabolt a mà esquerra, pujarem a buscar-lo i després seguirem en tendència a l'esquerra fins que podrem pujar verticals fins una lleixa. A sobre nostre veurem dos parabolts que ens asseguraran el tram més difícil, del llarg, abans d'entrar a la reunió.

2on llarg: 25 metres. IV, III. Sortim per la dreta i anem a buscar un esperonet que seguirem fins a la reunió. Caldrà anar en compte amb la roca, doncs està un xic trencada en la part final.

3er llarg: 35 metres. III. Anirem caminant fins a sota d'un petit ressalt on trobarem un parabolt que ens assegurarà la seva superació, després altra cop caminant fins a la reunió.

4art llarg: 35 metres. V+. Anem un xic a l'esquerra i ja veurem els parabolts que pugen verticals seguint la part més bonica d'aquesta placa.

Material: 10 cintes + R i un joc d'Aliens per reforçar el primer llarg.