diumenge, 12 de setembre del 2021

Montserrat - Sant Joan - Miranda de Sant Pere - Directa J.B. 11/09/2021

En el transcurs dels darrers anys s'hi han obert varies vies a la Miranda de Sant Pere, però nosaltres encara no hi havíem anat, pensàvem que eren vies curtes i potser un xic massa avall, però quan avui ens hi hem arribat ens ha agradat més del que ens esperàvem.

En aquest pany de paret hi ha quatre vies, nosaltres hem fet la Directa J.B. i hem deixat les altres per una propera ocasió, doncs avui teníem que arribar aviat a casa.

Una bona roca ens ajudarà a gaudir millor de l'escalada

Els primers metres no són massa difícils fins arribar al ressalt que és on trobarem la dificultat d'aquesta tirada.

L'Ita ho prova però al final fa un pas Ao.

Jo vaig al darrera i també faig el pas A0. Aquest 6a no li hem trobat el truco.

La segona tirada té dos ressalts a superar, aquí passant el primer de V+.

Després per terreny més fàcil fins arribar al següent ressalt.

Un cop superat el ressalt de 6a.

Darrers metres abans d'arribar al cim.

Foto cim

En el cim despleguem la senyera per celebrar el 11 de setembre.

Aproximació: Des de l'ermita de Sant Joan pujarem una mica fins que veurem que surt un corriol a l'esquerra amb senyals blaves. Poc abans d'arribar al collet de la Miranda de Sant Joan i la Miranda Xica  anirem a l'esquerra fins a trobar una carena on trobarem fites que ens marquen la baixada, haurem de fer una petita desgrimpada i després seguirem fins a trobar la canal que baixa al costat de la cara est de la Miranda de Sant Pere.  Millor baixar un xic a l'esquerra de la canal que va arran de paret, doncs està molt més net, i entrar quan ja veurem el peu de via. 20 minuts.

La Via: itinerari curt que busca la part més dreta i directa per assolir el cim. Trobarem tres ressalts a superar que estan ben equipats per ajudar-nos amb Ao en cas de necessitat. La via té la seva lògica i la roca és molt bona.  Recomanable.

1er llarg: 25 metres IV+, 6a (Ao/V) IV+. 5 parabolts.  Pujarem fins a sota del ressalt (color rogenc)  amb una escalada agradable, després haurem de superar el ressalt que al principi es tira força en fora, després de superar aquest pas, la tirada perd verticalitat i va en tendència a la dreta fins a trobar la reunió.

2on llarg: 35 metres IV, V+, V, IV, 6a, IV. 6 parabolts. Només sortir de la reunió podrem posar un excel·lent merlet i després seguirem fins a situar-nos sota del ressalt. Un pas desplomat de dreta a esquerra ens permetrà superar aquest primer pas, després seguirem verticals fins el següent ressalt que superarem en vertical i tot seguit es tomba fins a la reunió. Ara només ens queda 10 metres de grimpada fins el cim.

Descens: des del cim de l'agulla baixarem caminant fins a trobar el camí que desfarem per tornar a Sant Joan.

Material: 7 cintes exprés + R
Primera ascensió: Joan Baraldés.

Apa a escalar que el mon s'acaba!