dijous, 15 d’abril del 2021

Sant Llorenç del Munt - Paret de la Torna - Via El Gran Malpàs - 13/04/2021

El migdia estàvem a Barcelona quan en Sergi Villar ens diu que a la tarda anirà amb en Jordi Ceballos a fer la via nova que ha obert en Antonio Belmonte, primer dubtem una mica, doncs pensem que a la tarda farà una mica de fred, però al cap d'una estona li diem que hi anirem doncs ens fa molta il·lusió fer-la.

Una bona vista de la via.

La ressenya original.

Sempre que ens mirem una paret ens la mirem de baix a dalt i en comptades ocasions ens ho mirem  en horitzontal.  En Antonio Belmonte i els seus companys ha mirat aquesta paret amb uns altres ulls i han sabut trobar una línia horitzontal plena de sentit, aconseguint així la via més llarga de la Mola.

Són les 5 de la tarda, quan en Sergi comença la via. Per dintre meu penso, a veure si farem salat. Estem a la vessant oest i la llum marxa abans.

Després en Jordi i tot seguit arrenquem nosaltres i mirem d'anar el mes ràpids possible, però malgrat no és una escalada difícil, si que té diversos trams que cal mirar-s'ho i encara hi ha força feina a netejar. De fet no parem de tirar pedres abaix per deixar-la lo millor possible.

En la primera reunió ens trobem altra cop, i aprofitem per anar fent-nos fotos.

La franja és senzilla però no si val a caure.

El segon llarg ja veiem que la cosa és un xic més difícil i que cal mirar-ho bé.

En algun tram haurem de baixar i aixó d'anar en flanqueig i de baixada té el seu al·licient. Tanmateix també en aquests trams hi ha les assegurances.

Com que estem a la tarda i un xic núvol, hi ha algun tram que ens costa trobar les assegurances. N'hi ha poques o les justes, però alguna se'ns escapa.

El tercer llarg són 60 metres i primer haurem de baixar i al final caldrà pujar fins a la reunió. Té el seu ambient.

Malgrat hi ha força pressa grossa, no pots confiar amb totes.

Una bona vista de la tercera tirada i 60 metres són molts metres en horitzontal.

Aquest bloc té uns colors especials que val la pena admirar.

Des de la segona reunió veiem quan iniciem la part ascendent fins a la reunió.

Darrers metres per la reunió, això si com sempre amb roca a controlar.

La quarta tirada també té 60 metres justos, però en aquest cas, és fàcil i totalment horitzontal.

Hi ha molts trams que és una cornisa que és pot anar molt bé.

Després del ràpel de 35 metres ve un llarg bonic totalment ascendent.

Iniciant l'ultima tirada.

Tot l'equip a la reunió. Es respira molt bon ambient, jejeje.

Després de fer uns metres fàcils i sense assegurances ens trobem en el darrer tram un xic difícil però assegurat.

Passos bonics abans d'arribar a la reunió.

En Jordi en el darrer tram.

El ràpel final, ja amb poca llum doncs està ben entrat a la canal. En Jordi aprofita per fer una bona neteja de les punxes i així podrem baixar molt millor.

Ha estat una tarda fresca però genial, ens ho hem passat d'allò més bé i ha estat molt divertida i amb la millor companyia. Addicionalment hem vist a l'Antonio Belmonte que ens ha donat alguna instrucció.

En les fotos també hi han col·laborat en Jordi i en Sergi. Gràcies.

Aproximació: des de l'aparcament del camí dels Monjos anirem fins a Coll de Grua, després agafarem el camí que va en direcció els Plecs del Llibre i a uns 100 metres agafarem el camí que va en direcció nord passant pel gorg del General i que seguirem fins que ja veurem que podem pujar vertical fins a trobar l'inici de la via.  A l'inici veurem el primer parabolt a uns 10 metres. 35 a 40 minuts.

La Via: segueix un sistema de cornises amb un ràpel al mig, no és una via difícil, però si que té un xic d'exposició i que cal anar en compte amb la roca. Recomanable.

1er llarg: 40 metres. IIº, 2 parabolts. Aquest primer llarg fàcil és per situar-se en el sistema de cornises que anirem seguint durant els propers llargs.

2on llarg: 30 metres. II, IV. 5 assegurances. Seguirem per la cornisa fins que arribarem en un punt que queda difuminada on trobarem unes assegurances, (IV) primer haurem de baixar i després tornar a pujar. La reunió tornar a estar un xic més amunt.

3er. llarg: 60 metres. IV+, III. 6 assegurances. El principi haurem de baixar i es fa un xic estrany, sort que està ben assegurat, després és anar fent baixant un xic fins a passar un tram on es veu que sovint hi baixa aigua. Un cop superat haurem de pujar fins a la reunió.

4art. llarg: 60 metres. II, I, 2 parabolts. Tirada fàcil però que cal està sempre atents, doncs només hi han dues assegurances.

1er. Ràpel de 35 metres: Baixarem en direcció una canal on trobarem una reunió.

5è llarg: 40 metres, II, III+, 1 parabolt. Passarem a l'altre costat de la canal i pujarem vertical amb lleugera tendència a la dreta. Grimpada agradable.

6è llarg: 50 metres. III, IV. 4 assegurances. Sortim de la reunió en diagonal ascendent fins a trobar el primer parabolt que ens marca l'inici de la darrera cornisa, anirem fent per terreny fàcil, però en compte doncs hi ha forces metres sense res, quan veiem que es posa més difícil i que haurem de baixar un xic, trobarem les assegurances.

2on ràpel de 20 metres: fins a la canal.

Un cop a la canal seguirem baixant per la mateixa fins a trobar el camí que ens portarà en el punt on l'hem deixat per pujar fins al peu de via i des d'aquí desfarem el camí de l'aproximació.

Material: 8 bagues expres i algun friend mitjà + R.

Finalment felicitar als aperturistes: Diego Martínez Garcia, Jordi Okupero, Marquitus Cervino i Antonio Belmonte.