dimarts, 24 de setembre del 2024

Via: Savina Wall - Paret de la Formiguera - Sant Llorenç de Montgai - 24/09/2024

Avui hem sortit amb l'idea d'anar a Montserrat, però quan hem vist que estava molt tapat hem marxat cap a ponent que el temps assegurat era més bo.

Seguint el nostre pla de recuperació activa, anem amb una via senzilla  i així anem veient com es va recuperant el peu de la Ita.

La via Savina Wall estem segurs que ja l'havíem fet fa molts anys, però com no la recordem massa, o gens, ens sembla una via nova i això també ens agrada.

Arribant a la primera reunió després de fer un llarg senzill.

Malgrat que en alguns passos li fa mal el peu, puja ràpid com sempre.

El segon llarg segueix la placa amb molt bona pressa.

Una cordada de Logroño que estan passant les vacances per aquí i estan a la via Memòria Selectiva, així que anem pujant de costat.

En el segon llarg gaudint de les bones presses.

En el tercer llarg anant a passar pel costat de la savina que marca la tirada.

Assegurant a la segona tirada.

Els companys de Logroño fent el darrer llarg de la seva via.

Sortint de la via.

Tot i que ens ve molt de gust fer un ràpel i fer una altra via, ens reprimim per no forçar massa.

Ha estat  una escaladeta ben bonica, just el que necessitàvem!!

Sembla que la recuperació va prou bé.

Aproximació: deixarem el cotxe en l'aparcament que hi ha per anar a les vies de la Formiguera, farem la mateixa aproximació pujant per la vall en direcció oest, creuarem la via del tren, i després passarem per sota de les les primeres vies de la Formiguera les deixarem  i tot seguit ja trobarem un lloc per pujar una mica fins al peu de via.  La via va a l'esquerra de la Via Memòria Selectiva.

La via: itinerari de tres llargs, ben equipats amb parabolts, on el trams més drets hi trobareu una pressa generosa que us farà gaudir dels passos. Aquesta via abans es deia la via dels Jesusos i estava pràcticament desequipada. De fet les característiques de la roca permetria equipar-la amb flotants i algun pitó sense problemes. Dificultat màxima Vè.  Una clàssica de la paret. Recomanable.

1er. Llarg: 30 metres. IV-, III, IV-.  Començarem a l'esquerra d'una especie de canal on hi ha dos parabolts junts. Anirem pujant per una placa en lleugera tendència a la dreta fins a fer la reunió a la dreta d'una gran savina.

2on.  Llarg: 25 metres. IV+, V,  IV.  Escalada vertical  que segueix la placa amb molt bona pressa.

3er.  Llarg: 25 metres. IV+, V, IV.  Seguim verticals per passar a la dreta d'una savina que té un bon tronc. Aquest llarg té trams més verticals, però a la vegada plaents d'escalar.

Descens: podeu baixar rapelant per la mateixa via. (reunions equipades) o anar a buscar el camí que en direcció nord est us portarà a la via del tren, passareu per un túnel i després només haureu de seguir el corriol que us portarà al parking.  Pedrons i marques verdes.

Material: 7 cintes exprés + R (Via equipada amb parabolts)