diumenge, 15 de setembre del 2024

Via Campions - Paret de la Codolosa - Collbató - Montserrat - 14/09/2024

Seguim amb la recuperació activa per anar recuperant el peu. Anem poc a poc, per fer passos segurs i anar millorant poc a poc. Les vies han de tenir una aproximació curta i com més verticals millor. Sota aquests raonaments anem a la Paret de la Codolosa.

Avui som uns quants que hem cercat un lloc arrecerat del vent del nord i hem estat molt bé.

El primer llarg és el que costa més, cal anar provant com recolzar el peu de forma que faci el menys mal possible.

El tram vertical del segon llarg, avui em costa força més, són dies de no "apretar " massa i addicionalment només portem una motxilla, i  encara que no pesa gaire més, una mica si que es nota.

Però un cop superat el primer pas amb Ao, després és qüestió de provar-ho.

Quasi sense adonar-me'n compta ja surt del tram difícil, sembla que la recuperació funciona.

El darrer llarg una mica més senzill es deixa fer molt bé.

Uns metres més i ja ho tenim.

Sense dubtes hem escollit bé la via, i ens ho hem passat de conya. Seguirem en aquesta línia.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Drecera del Frai Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de la Paret de la Codolosa. La via comença just a l'esquerra de tot.

La Via: itinerari de 3 llargs, equipat,  en línia a les altres vies del voltant. Recomanable.

1er. llarg: 35 metres, IV, V, III, IV.  Pujarem per l'esquerra d'un gran bloc fins arribar al primer parabolt, després seguirem per un terreny vertical amb bons forats. Un cop superat seguirem per terreny més fàcil fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. 6a o Ae/Ao, V+, V.  Farem 1 pas Ao per sortir d'un petit tram balmat, i després seguirem escalant per una placa plaent fins a la reunió.

3er. llarg: 25 metres.  IV+.  Sortim rectes de la reunió fins una savina al costat d'una llastra, ens posem sobre la llastra i anem pujant pel fil d'un esperonet fins a la reunió.

Material: 8 cintes + R

Equipament: parabolts.

Oberta per: Joan Baraldés, Miquel Haro i Joan Asín.

Descens: acabarem de pujar una mica i ja trobarem la drecera que seguirem fins a trobar el camí de pujada. També podreu baixar per la mateixa via en ràpel.

Apa a escalar que el món s'acaba i l'any també.

1. Ànims que la recuperació va bé!!