dilluns, 9 de setembre del 2024

Via Lo Salla Gran - Paret del Pont - Sant Llorenç de Montgai - 08/09/2024

Després de 2 mesos sense tocar roca, tens unes ganes boixes de tornar acaronar les presses, però cal anar poc a poc per assegurar una bona recuperació, així que escollim una via no massa llarga i amb una aproximació ben curta.

"Quan les ganes i l'il·lusió son més grans que el dolor s'aconsegueix pujar al cim"

El peu de via està perfectament indicat.

Un primer llarg molt divertit i força vertical us farà gaudir del plaer de l'escalada en aquesta zona.

Quasi sense donar-me compte, ja l'he trobat arribant a la reunió. Està contenta, però posar el peu a les presses i fer força encara fa dolor.

Assegurant a la primera reunió.

El segon llarg també està molt ben trobat, només hi ha algun pas amb roca a controlar, però que està ben assegurat.

Els darrers metres que son ben bonics.

Els passos verticals son els que li van millor.

Per tal de baixar caminant fent un llarg més que ens portarà al cim.

La segona reunió queda ben retallada sobre el pantà.

No sé quants cops haurem fet aquesta fotografia, però sempre és diferent i al mateix temps sempre és ben bonica.

Ben contenta al cim.

Feia temps que no ens podíem fer una fotografia junts al cim i avui estem especialment contents per aquest motiu.

Aproximació: venint de Camarasa deixem el cotxe una mica abans de creuar el pont, després ja a peu, creuarem el pont i anirem uns metres per una pista que surt a la dreta on veurem com pujar a una cornisa que anant a l'esquerra ens portarà al peu de la via. El nom està al peu de via "rotulat"  en una pedra molt bonica.  5 minuts.

La via: itinerari equipat de dos llargs, el primer per una placa i el segon va superant ressalts, la combinació dels dos llargs, l'equipament i la bona roca fa que sigui una via recomanable.

1er. llarg: 35 metres.  V+, V, V. Pujarem verticals fins a sota d'una llastra que per superar-la ens haurem d'agafar en una presa invertida (també podem fer Ao si ens veiem apurats) després seguirem verticals  fins que es torna a posar dret i trobarem un segon tram un xic més difícil. Tot seguit ja per terreny més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 35 metres. V+, V, IV+, V.  Pugem verticals fins sota d'un ressalt on hi ha restes de ferralla, fent una estirada arribarem al parabolt que ens assegura aquest pas un xic estrany, després anirem superant algun ressalt per terreny més fàcil fins a la part final que és vertical i molt bonic.

Descens: 2 Ràpels de 35 metres per la via Covid-19 que va a la dreta d'aquesta. També podeu sortir per dalt fent un llarg senzill. Després podreu baixar caminant. Camí molt fitat.

Material: 12 cintes  exprés + R.

Oberta per: Agustí Sans, Pep Godoy, Adrian García, Josep Escart.

Apa a escalar que el mon s'acaba!