divendres, 27 de setembre del 2024

Via: Lo Salla Gran - entrant per la Via Gran Diagonal - Santa Anna. 26/09/2024

Quan vàrem fer la via Gran Diagonal, ens va cridat l'atenció un esperó que sortia a l'esquerra. Han passat uns anys i la via, que primer era l'esperó Salla, ha estat modificada i ara és diu;  Lo Salla Gran.

Hem modificat la ressenya de la via Gran Diagonal incloent la ressenta de la Via Lo Salla Gran.

Per començar ens trobarem amb una bona tibada i amb una roca força polida

Després seguirem per la placa amb passos molt bonics.

Els darrers metres per una placa tombada que ens portarà a la reunió.

Seguim per terreny fàcil fins al peu de l'esperò on trobarem la segona reunió.

La primera reunió.

Arribant a la vertical de l'esperó.

El llarg de l'esperó és de traca i mocador. Hi trobarem passos molt bonics i molt verticals . Només té un problema , que és massa curt.

La conversa dels darrers metres d'aquest llarg és per compartir lo bonic que és.

Entrant a la reunió.

Uns passos per una canal ens portaran a voltar un bloc per entrar a l'aresta.

Els darrers metres van per una cresta.

Foto cim

No deixeu de contemplar les runes que trobareu al cim.

Aproximació: Sortint d'Alfarràs direcció a Pont de Suert per la N-230 fins que trobem la trenca que indica el Pantà de Santa Anna a la nostra dreta. Seguirem per la carretera estreta fins que passem un  parell de túnels, després creurem el pont i ja trobarem una bona explanada per poder deixar el cotxe. Just al davant nostre podrem veure la nostra via.  Després anirem a cercar un camí que va per l'altra vorera del riu i que ens deixarà a peu de via amb poc més de 5 minuts. (Nom al peu de via).

La Via: es tracta d'una via que comença a la segona reunió de la Via Gran Diagonal i segueix per un esperó vertical i molt bonic. Només per fer aquest tercer llarg ja val la pena.

1er llarg: 30 metres V, III+.  Els primers metres van per una roca humida  que fan dubta d'on posem els peus, però les bones preses de mans ens ajudaran a superar aquests primers metres, després iniciarem la diagonal per terrenys més senzill fins a la reunió.

2on llarg: 20 metres III, Seguim pujant en diagonal per terreny fàcil fins a la reunió, just al peu de l'esperó.

3er. llarg: 25 metres. V/V+. Pujarem pel fil de l'esperó amb una escalada plaent gràcies a la bona pressa que anirem trobant.

4art. llarg: 20 metres. III+,. Sortirem per una canal per anar a buscar l'aresta que realment és més una cresta.

5è. llarg: 15 metres. III-. Seguirem per la cresta fins a la reunió sota mateix de les runes. Aquests dos llargs es podem fer junts sense problemes.

Descens: des del cim trobarem un corriol que ens portarà a l'ermita del poblat de Santa Anna. Després seguirem per unes escales que ens portaran novament al peu de via i d'aquí fins el cotxe. No tardarem més de 20 minuts.

Material: 10 cintes exprés.