dijous, 25 d’abril del 2024

Montserrat - Collbató - Els Graus - Via Joc de Nens entrant per la via Camí Esbardissat - 23/04/2024

Avui ens tornem a trobar tot el grup que vàrem anar al Marroc amb l'intenció de fer una escaladeta lleugera i passar un matí plegats.

Com que fa fred aquests dies, ens quedem a Els Graus i farem una combinació de vies.

Començant la via amb una roca excel·lent.

El ressalt del tercer llarg on hi trobarem el pas més bonic d'aquesta combinació.

El cinquè llarg també té un començament ben bonic.

La placa senzilla del darrer llarg.

En Joan, En Ferran i l'Arseni a l'Agulleta del 6é llarg.

Aproximació: Deixarem el cotxe a Collbató al c/ Graus i pujarem pel camí que va a les dreceres de Fra Garí i dels Graus, deixarem la trenca que va la Codolosa i després la drecera de Fra Garí, seguirem en direcció oest per la drecera dels Graus i ben aviat estarem sota del peu de via. Sageta picada.

La Via: via excursió escalada, dividida en dues parts i que va superant diversos ressalts i algun tros haurem de caminar. Té alguns passos bonics i pot està bé per passar un matí.

1ª. Tirada. 30 metres. IV. III. 2 parabolts  Nosaltres hem entrat per la dreta de la llastra i després hem anat totalment a la dreta fins a la reunió en un parabolt.

2ª. Tirada. 35 metres. IV, III, IV+, III.  2 parabolts Sortim recte per superar un petit ressalt després anirem en flanqueig ascendent a la dreta fins situar-nos en un segon ressalt que superarem amb uns passos fins però agradables, després per terreny més trencat i fàcil fins a la reunió en un parabolt.

3ª Tirada. 30 metres, V, V+, II.  3 parabolts Uns passos drets i bonics ens permetran superar aquest ressalt. Després caminant fins una olivera on hem fet la reunió.

Ara ens tocarà caminar uns metres en direcció est, fins situar-nos sota de la placa de Joc de Nens. Ponts de roca vissibles.

4art llarg: 30 metres, 2 pont sde roca i 1 parabolt. IV.  Placa senzilla amb millor roca del que sembla des de baix.

5è llarg: 20 metres 3 parabolts. V-, IV. Un esperonet de molt bona roca ens convida a seguir pujant, hi ha un moment que la roca no es veu tan bona i haurem d'anar un xic a l'esquerra. Reunió en un collet.

6è llarg: 15 metres, 1 parabolt, V-  IV. Sortim verticals on trobarem un pas un xic "tonto"per arribar al parabolt, després ja una mica més fàcil fins a la reunió.

7è llarg: 20 metres, 1 parabolt, III+. donarem la volta a uns matolls per arribar sota una placa força tombada que ens portarà al final de la via.

Després tenim dues opcions, anar a l'esquerra per trobar el camí de baixada, o fer una grimpada de I/II fins el Camí de les Bateries.

Descens: caminant pel Camí de les Bateries, o per la drecera que surt sota la senyera que hi ha pintada.

Material: 8 bagues exprés i algun alien.

Apa a escalar que el món s'acaba!!!